Európsky automobilový trh sa stále nedostal z vlaňajších turbulencií. Z dosahu nových pravidiel homologizácie WLTP sa mnohé automobilky ešte nespamätali. Ukázal to aj prvý polrok, keď podľa údajov spoločnosti ACEA klesli európske registrácie nových áut o 3,1 %, pričom okrem značiek Dacia, Seat a Citroën zaznamenali všetky ostatné stratu. Platí to aj o Alfe Romeo. Lenže problém tejto emóciami nabitej značky je hlbší než takého Audi, BMW alebo Mercedesu-Benz. Tie síce tiež registrovali pokles odbytu, ale ich európske predaje sa pohybujú nad 400 000 áut ročne. A Alfa? Tá si vlani našla len 83 438 zákazníkov.
Je to síce o 13 000 viac ako napríklad v roku 2016, ale s novými modelmi Giulia a SUV Stelvio očakávala viac ako štvornásobok. Pritom prvých šesť mesiacov roka sa vyvíja opäť zlým smerom. V prvom polroku sa pre Alfy rozhodlo len 29 336 kupujúcich. Biedu najlepšie vystihuje porovnanie s inou značkou koncernu FCA. A to s Lanciou. Ak máte pocit, že už neexistuje, nie ste ďaleko od pravdy. Lancia naozaj ukončila výrobu všetkých modelov s výnimkou jediného – malej Lancie Ypsilon. Čuduj sa svete, obstarožný štýlový mestský hatchback, predávaný výlučne v Taliansku, si stále drží popularitu.
A to takú, že od januára do konca júna sa z neho na jedinom domácom trhu predalo 34 782 kusov, teda o 5 446 kusov viac ako z modelov Alfa Romeo na všetkých sledovaných trhoch Európy. To pre Alfu, do ktorej len nedávno nalial koncern FCA miliardy eur, nie je veru dobrá vizitka. Ani v prípade Lancie sa, samozrejme, nedá hovoriť o úspechu, ale je pravdou, že kým model Ypsilon, vychádzajúci zo starého Punta, je už dávno „zaplatený“ a každé predané auto znamená pre FCA zisk, predaj krásnych Álf, po ktorých veľa ľudí túži, no len málokto sa pre ne naozaj rozhodne, zatína do koncernovej kasy hlbokú sekeru.
Porovnanie predaja
Rok | Alfa Romeo (ks) | Lancia (ks) |
---|---|---|
2009 | 110 553 | 121 551 |
2010 | 110 128 | 99 376 |
2011 | 130 534 | 103 157 |
2012 | 89 976 | 93 639 |
2013 | 64 415 | 74 818 |
2014 | 59 190 | 72 173 |
2015 | 56 802 | 61 671 |
2016 | 66 167 | 67 230 |
2017 | 85 691 | 60 805 |
2018 | 82 939 | 48 854 |
1.-6./2019 | 29 336 | 34 782 |