Paradox: 'Mŕtva' Lancia predáva v Európe viac ako Alfa! Nič dobré to neveští

S Alfou Romeo to naozaj nevyzerá dobre. Najnovšie štatistiky predajov totiž ukazujú, že na starom kontinente nevie nájsť ani len toľko zákazníkov ako „hybernovaná“ Lancia, o ktorej si mnohí myslia, že už ani neexistuje.

29.07.2019 16:00
debata (1)
Je to neuveriteľné, ale z jediného modelu... Foto: Lancia
Lancia Ypsilon - 2016 Je to neuveriteľné, ale z jediného modelu Lancie, ktorým je Ypsilon, predávaného na jedinom európskom trhu, sa predalo viac kusov ako z dvoch nových modelov Alfy Romeo v celej Európe. Hovoríme o prvom polroku.

Európsky automobilový trh sa stále nedostal z vlaňajších turbulencií. Z dosahu nových pravidiel homologizácie WLTP sa mnohé automobilky ešte nespamätali. Ukázal to aj prvý polrok, keď podľa údajov spoločnosti ACEA klesli európske registrácie nových áut o 3,1 %, pričom okrem značiek Dacia, Seat a Citroën zaznamenali všetky ostatné stratu. Platí to aj o Alfe Romeo. Lenže problém tejto emóciami nabitej značky je hlbší než takého Audi, BMW alebo Mercedesu-Benz. Tie síce tiež registrovali pokles odbytu, ale ich európske predaje sa pohybujú nad 400 000 áut ročne. A Alfa? Tá si vlani našla len 83 438 zákazníkov.

Je to síce o 13 000 viac ako napríklad v roku 2016, ale s novými modelmi Giulia a SUV Stelvio očakávala viac ako štvornásobok. Pritom prvých šesť mesiacov roka sa vyvíja opäť zlým smerom. V prvom polroku sa pre Alfy rozhodlo len 29 336 kupujúcich. Biedu najlepšie vystihuje porovnanie s inou značkou koncernu FCA. A to s Lanciou. Ak máte pocit, že už neexistuje, nie ste ďaleko od pravdy. Lancia naozaj ukončila výrobu všetkých modelov s výnimkou jediného – malej Lancie Ypsilon. Čuduj sa svete, obstarožný štýlový mestský hatchback, predávaný výlučne v Taliansku, si stále drží popularitu.

A to takú, že od januára do konca júna sa z neho na jedinom domácom trhu predalo 34 782 kusov, teda o 5 446 kusov viac ako z modelov Alfa Romeo na všetkých sledovaných trhoch Európy. To pre Alfu, do ktorej len nedávno nalial koncern FCA miliardy eur, nie je veru dobrá vizitka. Ani v prípade Lancie sa, samozrejme, nedá hovoriť o úspechu, ale je pravdou, že kým model Ypsilon, vychádzajúci zo starého Punta, je už dávno „zaplatený“ a každé predané auto znamená pre FCA zisk, predaj krásnych Álf, po ktorých veľa ľudí túži, no len málokto sa pre ne naozaj rozhodne, zatína do koncernovej kasy hlbokú sekeru.

Porovnanie predaja

Rok Alfa Romeo (ks) Lancia (ks)
2009 110 553 121 551
2010 110 128 99 376
2011 130 534 103 157
2012 89 976 93 639
2013 64 415 74 818
2014 59 190 72 173
2015 56 802 61 671
2016 66 167 67 230
2017 85 691 60 805
2018 82 939 48 854
1.-6./2019 29 336 34 782

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Alfa Romeo #Lancia #lancia Ypsilon
Články podľa značiek