Foto: Lamborghini
Lamborghni je s výnimkou Urusu stále verné klasickým atmosférickým 10– a 12-valcovým motorom. Používa ich Huracan aj vrcholový Aventador. A vzdať sa ich nemieni ani do budúcnosti. Lenže elektrifikácii sa v Sant Agate rozhodne nevyhnú. Napokon naznačila to už štúdia Asterion LP910–4 z roku 2014, postavená na platforme Huracanu. Poháňal ju 5,2-litrový 10 valec a k tomu tri elektromotory. Celkový výkon sa tak vyšplhal na šialených 669 kW. K tisíc koňom teda už nemal ďaleko. Asterion však na výrobné linky nikdy nezamieril.
Prvým hybridným „lambom“ sa tak má stať podľa informácií britského webu Autocar zatiaľ neznámy hyperšport. Čakať nemáme dlho. Premiéra vraj prebehne už na septembrovom autosalón vo Frankfurte nad Mohanom. V podstate má ísť o predskokana novej generácie Aventadoru, ktorý je tu s nami s jedinou výraznejšou inováciou od roku 2011. A to je poriadne dlho. Dobrou správou však je, že projekt s kódovým označením LB48H využije hybridný pohon skôr v prospech dynamiky ako ekológie.
Autocar tvrdí, že mu ostane masívny atmosférický 12-valec. Spojený bude s jedným alebo viacerými elektromotormi, ktoré by mali súčasný výkon 544 kW a krútiaci moment 690 Nm katapultovať do nových výšav. Atakovať môže pokojne tisíc koní. Zodpovedať má tomu aj cena dvoch miliónov libier, čo už nie je ďaleko do Bugatti Chiron. Cieľom novinky nie je nič iné, ako konkurovať novému 1 000-koňovému plug-in hybridnému Ferrari SF Stradale, ktoré je najsilnejším Ferrari všetkých čias.