Športové autá už nebudú nikdy znieť tak krásne. Výfuky 'priškrtia' paragrafy

02.08.2019 16:00

Zabudnite na praskanie vo výfuku, omamné dunivé tóny a kakofóniu šíriacu sa z výfukov športových áut. V budúcnosti o tento doteraz neodmysliteľný emocionálny bonus prídeme. AMG „stišuje“ už dnes.

Nová generácia hot hatchu Mercedes-AMG A45 či...
Nová generácia hot hatchu Mercedes-AMG A45 či CLA 45 bude omnoho tichšia ako tá predošlá. Dôvodom sú prísnejšie normy. Autor: Mercedes-AMG

Niektoré autá, ako napríklad Rolls-Royce, si zakladajú na takmer nehlučnej prevádzke, niektoré, ako elektromobily, sú zas tak tiché, že o svojej prítomnosti musia informovať okolie umelo generovaným zvukom. A potom sú tu nefalšované športové autá, ku ktorým patrí burácajúca zvuková kulisa, až taká, že o nich viete skôr, než sa k vám vôbec priblížia. Hlasný zvukový prejav k nim jednoducho patrí. Je to to, čo zákazník chce a za čo si zaplatí. Alebo dokonca, ako v prípade paketu Performance sound pre Mercedes-AMG A45, priplatí. Lenže v budúcnosti už nič také možné nebude. Brusel začal ťaženie proti zvukovému smogu.

Mimo neostanú ani športové autá. Napokon, automobilky sú ľahkým cieľom európskych regulátorov. A tí to neváhajú využiť naplno. Nielen v oblasti emisií. V budúcnosti sa tak chystá veľké „škrtenie výfukov“. Napokon, Mercedes-AMG s tým začal už dnes. Nová generácia nedávno predstaveného brutálneho hot hatchu A45 a A45 S, ako aj jeho súrodencov CLA 45 a 45 S, vybavených najsilnejším dvojlitrovým motorom planéty (310 kW), nielenže nedostane zvukový paket Performance Sound, ale bude výrazne tichšia ako tá predchádzajúca. Nejde však len o Mercedes-AMG.

O čo tichšie budú športové autá v exteriéri, o...
O čo tichšie budú športové autá v exteriéri, o to hlasnejšie môžu byť v kabíne. Zdrojom zvuku však už nebude výfuk, ale generátor. Autor: Mercedes-AMG

Novej legislatíve sa bude musieť prispôsobiť aj konkurencia. Nevynímajúc produkty divízie M z Mníchova či ostré verzie Audi S a RS. Šéf produktovej stratégie AMG Bastian Bogenschutz sa doslovne vyjadril, že „nové autá už nebudú nikdy znieť tak dobre ako doteraz“. A čo je horšie, platiť to má pre celý svet, aj na trhoch, ktoré sú v oblasti hluku benevolentnejšie. Firmám sa neoplatí ladiť športové modely pre jednotlivé regióny. „Ponuka bude rovnaká a bude vychádzať z európskych noriem. Môžeme síce navrhnúť špecifický zvuk pre každý trh, ale bolo by to príliš nákladné,“ vysvetlil Bogenschutz.

Na druhej strane zdôraznil, že hoci autá budú tichšie, posádka o typický akustický prejav nepríde. Pomôže generátor zvuku. AMG si na ňom dalo záležať. „Nahrali sme skutočný zvuk výfuku AMG aj vibrácie a presunuli sme ich dovnútra. Všetko to bude fungovať v synchronizácii s výfukovým traktom,“ popisuje riešenie AMG Bogenschutz. Autentický zážitok by tak mal byť zaručený. Ak však nechcete prísť o ten reálny, veľa času vám na kúpu kupé alebo hothatchu s hlasným výfukom nezostáva.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#hluk #AMG #hlučnosť #Mercedes-AMG
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR