Renault e-Plein Air: Plážové 'Twizy' má dizajn R4. Vyzerá pôvabne

Divízia Renault Classic stojí za reinkarnáciou legendárnej plážovej buginy R4 Plein Air zo šesťdesiatych rokov. Namiesto 4-valca však novodobú verziu poháňa elektromotor. Osud projektu je nejasný.

02.08.2019 19:00
debata
Renault R4 e-Plain Air akoby z oka vypadol... Foto: Renault
Renault e-Plein Air - 2019 Renault R4 e-Plain Air akoby z oka vypadol originálu, ktorý sa predstavil v roku 1968. Napokon základom sa stal skutočný, i keď novší exemplár.

Nie je to tak dávno, čo Citroën oživil svoje plážové „vozidielko“ Méhari. A veľmi šikovne. Použil na to totiž techniku už existujúceho sériového elektromobilu Bolloré Bluesummer. Len ho prezliekol do šatu inšpirovaného „zvlnenou“ legendou z „funesoviek“. A teraz po čomsi podobnom zatúžil aj Renault. V roku 1968 prestavil zábavnú plážovú buginu Plein Air na platforme vtedajšieho Renaultu R4. Pôvodne išlo o model vyvinutý pre francúzsku armádu, dokonca s pohonom 4×4, ale kontrakt sa nakoniec nenaplnil. Zostalo z neho len torzo, ktoré ste mohli vidieť od konca šesťdesiatych rokov najmä v letoviskách južného Francúzska.

Spaľovací motor nahradil elektromotor. Batériám... Foto: Renault
Renault e-Plein Air - 2019 Spaľovací motor nahradil elektromotor. Batériám padli za obeť zadné sedadlá. Maskované sú prúteným kufrom.

Je možné, že sa vráti? Milovníci jedného z prvých moderných hatchbackov Renaultu R4, združení do komunity 4L International, spozorneli na nedávnom zraze. Renault, presnejšie jeho divízia Renault Classic, si totiž pre nich pripravila pri príležitosti 10. výročia vzniku klubu malé prekvapenie. A nebolo ním nič iné ako legenda Plein Air. Tentoraz však s názvom e-Plein Air. To dáva tušiť, že spaľovací motor dostal podobne ako pri Méhari „padáka“. Jeho miesto zaujal elektromotor z mestského elektromobilu Reanult Twizy. To znamená výkon 13 kW a batérie s kapacitou 6,1 kWh, ktoré majú stačiť na 100 km jazdy.

Palubná doska je tiež pôvodná, no digitálny... Foto: Renault
Renault e-Plein Air - 2019 Palubná doska je tiež pôvodná, no digitálny prístrojový panel prezrádza, že od originálu má e-Plain predsa len ďaleko. Aj radiaca páka je len kulisou.
Kým však Méhari nemá so svojím predchodcom nič spoločné, e-Plain Air je omnoho autentickejší. Postavený je s použitím pôvodného modelu. Renault Classic jednoducho zrenovoval jeden z existujúcich exemplárov. Vzhľadom na niektoré detaily možno predpokladať, že išlo o novší z osemdesiatych či dokonca deväťdesiatych rokov. Modernizácii sa však nevyhol, čo je vidieť najmä na prístrojovej doske s digitálnymi ukazovateľmi. Radiaca páka tu síce je, ale už len ako kulisa. Vzhľadom na elektrický pohon nemá žiadnu funkciu. Jazdné režimy sa ovládajú tlačidlami na palubnej doske. Zadné sedadlá padli za obeť paketu akumulátorov. Našiel tu však miesto efektný prútený kôš uchytený koženými remeňmi. Pôvab zvýrazňuje aj belasé čalúnenie. Strecha a dvere chýbajú, presne ako kedysi. Pôvodnosť je však pre e-Plain Air aj jeho najväčším problémom. Na rozdiel od Citroënu Méhari, vychádzajúceho zo sériového modelu, nemá individuálna kreácia Renaultu šancu prejsť schvaľovacími procesmi. Ostane tak len solitérnou spomienkou na zlaté časy francúzskej riviéry.
Renault e-Plein Air - 2019
Renault e-Plein Air - 2019
+5Renault e-Plein Air - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Concept #koncept #Renault R4 #Renault R4 Plein Air #Renault e-Plein Air
Články podľa značiek