Automobilka použila v priebehu leta takmer 2,5 kilometra dlhú pristávaciu dráhu ako núdzové parkovisko pre približne 9 000 vozidiel. Nachádzajú sa tam najmä modely GLE, GLS, ale aj CLS aj sedany triedy E či vlajková loď triedy S. Čo majú spoločné? Automobilka ich nemôže dodať zákazníkom pre problémy s kvalitou. Väčšina dotknutých vozidiel však nepochádza z Nemecka, hoci blízko Brém, kde sa letisko nachádza, má Mercedes-Benz svoj výrobný závod. Problém vznikol na opačnej strane planéty. V americkom meste Tuscaloose, kde z montážnych liniek závodu Daimler schádza väčšina SUV s trojcípou značkou.
Podľa nemeckých médií spôsobili neštandardnú situáciu dvaja významní subdodávatelia. Dodali chybné sedadlá a nárazníky. Mercedes-Benz tak pracuje na odstránení nedostatkov. Vzhľadom na veľký počet kusov to však nie je jednoduché. Horšie je, že postihnutých má byť oveľa viac áut, než len tie, ktoré sú odstavené v Alhorne. Niektoré spravodajské zdroje tvrdia, že ich je až približne 40 000. „Spolu s našimi dodávateľmi zavádzame opatrenia, aby naši zákazníci dostali svoje vozidlá čo najrýchlejšie,“ vyjadril sa hovorca spoločnosti. Podľa doterajších informácií nemá táto situácia nič spoločné s podozreniami z obchádzania emisných limitov.
Je totiž známe, že len oblastný súd v Stuttgarte registruje v tejto súvislosti asi 1 100 žalôb zo strany zákazníkov. Uskladnené a nepredané vozidlá sú pre nemeckú značku aj tak problémom. Už len preto, že v prvom polroku sa jej príliš nedarilo. Od januára do konca júna jej celosvetové registrácie klesali. Obrat nastal až v júli, ktorý bol, naopak, najsilnejším v histórii, keď Mercedes-Benz dodal zákazníkom 188 857 vozidiel, o 12,7 % viac v medziročnom porovnaní.