Taliansko-americký koncern FCA nie je práve v dobrej kondícii. V prvom štvrťroku dosiahol síce zisk, ale len vďaka dvom americkým značkám. To však nestačí. Sťahujú ho totiž najmä chabé výsledky talianskej divízie. Vedel to už zosnulý šéf koncernu Sergio Marchionne, ktorý hľadal pre FCA spojenca. Šuškalo sa o Hyundaii, GM či Volkswagene. Po jeho smrti sa situácia ešte zhoršila. Z koncernových značiek sú zdravé len Jeep a RAM. Značky talianskej proveniencie padajú na dno. Alfa Romeo ani Maserati nenapĺňajú zďaleka pôvodné očakávani, Lancia je mŕtvou značkou jediného modelu Y na domácom trhu a Fiatu sa ako-tak darí len v Európe a v Južnej Amerike. V USA momentálne škrtá ponuku.
Z nového sveta sťahuje model 500 aj deriváty Abarth. Zákazníci dostanú na výber len crossover 500X, MPV 500L a roadster Fiat 124. Lenže aj ich registrácie sú na veľkosť amerického trhu žalostne malé. Vedenie koncernu sa preto opäť pokúšalo nájsť strategického partnera, lenže avizovaná fúzia s francúzskym PSA nevyšla. Aspoň zatiaľ. Druhou možnosťou, ako sa dostať z bludného kruhu, je predaj niektorých aktív. Podľa informácií webu ClubAlfa.it sa už talianska divízia chystá na najhoršie. Hneď niekoľko značiek má byť pripravených na odčlenenie. Ako prvé je vraj na odstrel Iveco. No keďže je ziskové, do úvahy pripadá zatiaľ predaj asi 10 % akcií.
Predaj časti akcií sa však môže dotknúť aj extrémne úspešného Jeepu a Ramu. Práve o tie by mohol byť eminentný záujem. Renomovaný analytik profesor Ferdinand Dudenhöffer z nemeckého inštitútu CAR je však presvedčený, že k takémuto kroku nakoniec nedôjde. Stále verí, že spojenie s francúzskym PSA, ktorý vlastní značky Citroën, Peugeot, DS a Opel, je dobrou myšlienkou. Napriek tomu, že spoločné rokovania načas zamrzli. Podľa neho však Carlos Tavares dobre vie, že ak chce koncern PSA, najmä vďaka značke Peugeot, expandovať do USA, bude potrebovať partnera.