e-Beetle: Chrobák si požičal techniku z bratislavského VW e-up! Má predný náhon

Konverzia veteránov na elektromobily je v súčasnosti v móde. Bokom nechce zostať ani Volkswagen. Jeho oddelenie náhradných dielcov a spoločnosť eClassic tak stvorili elektrický VW Beetle, dokonca kabriolet.

06.09.2019 19:00
debata
Elektrický VW Beetle vyzerá na nerozoznanie od... Foto: Volkswagen
VW e-Beetle Concept - 2019 Elektrický VW Beetle vyzerá na nerozoznanie od svojich konvenčných bratov. Navyše ide o vzácnejšiu verziu s otvorenou karosériou.

VW Chrobák má svoje dni už zrátané. A to nehovoríme len o pôvodnej verzii, vyrábanej v Mexiku až do roku 2003, ale aj tej novodobej. Posledný New Beetle zišiel z liniek závodu v Pueble presne 10. júla tohto roku. Nástupcu nedostane. Po cestách však stále jazdia státisíce exemplárov. A niektoré z nich môžu dostať novú šancu. Akú? To ukazuje projekt, za ktorým stojí priamo Volkswagen, presnejšie jeho divízia komponentov VW Group Components a špecializovaná spoločnosť eClassic sídliaca v Renningene.

Avízom ekologickej povahy e-Beetle sú len... Foto: Volkswagen
VW e-Beetle Concept - 2019 Avízom ekologickej povahy e-Beetle sú len chýbajúce výfuky. Konektor nabíjania sa šikovne schoval pod pravé zadné svetlo.

S použitím pôvodného kabrioletu a originálnych dielcov Volkswagenu stvorili e-Beetle. Technika je však nanajvýš súčasná. Tú si elektrický Chrobák jednoducho požičal z VW e-up!, mimochodom, vyrábaného v Bratislavskom závode automobilky. Konverzia bola tak naozaj radikálna. Tam, kde kedysi sídlil hlučný 4-valcový boxer, je kufor. Celý pohon sa totiž musel z dôvodu koncepcie darcu orgánov presťahovať pod prednú kapotu. Problémy s tým ale neboli, keďže kompaktný elektromotor s výkonom 60 kW a výkonová elektronika nezabrali veľa miesta.

Vzadu už žiaden „boxer“ nenájdete. Je tu... Foto: Volkswagen
VW e-Beetle Concept - 2019 Vzadu už žiaden „boxer“ nenájdete. Je tu praktický kufor, celá technika sa totiž presťahovala dopredu.

Najtichší a najčistejší Beetle v histórii zvládne na jedno nabitie 200 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 150 km/h. Li-ion batérie zabudované v podvozku sa skladajú zo 14 modulov so spoločnou kapacitou 36,8 kWh. Systém rýchlonabíjania umožňuje, aby za hodinu „tankovania“ prešiel Beetle ďalších 150 km. V budúcnosti by to ale mohlo byť podstatne viac. Spoločnosť eClassic spolu s Volkswagenom totiž pracuje aj na možnosti konverzií s použitím oveľa modernejšej a sofistikovanejšej platformy MEB z nového VW ID.3, ktorá môže mať batérie s kapacitou až 80 kWh.

Elektrický e-Beetle poháňa vpredu umiestnený... Foto: Volkswagen
VW e-Beetle Elektrický e-Beetle poháňa vpredu umiestnený elektromotor s výkonom 60 kW. To stačí na maximálnu rýchlosť 150 km/h. Podlahové batérie majú kapacitu 36,8 kWh.
Novšia platforma by zároveň dala prestavaným chrobákom šancu, aby mohli využiť zadný náhon, čo by omnoho lepšie ladilo s históriou tejto automobilovej legendy. Pri Chrobáku sa ale aktivity eClassic a Volkswagenu zďaleka neskončia. V pláne je elektrifikácia ďalších historických modelov. VW T1, teda slávny VW Bus, sa už dokonca rodí. Nasledovať má aj e-Porsche 356, ktoré je hlboko zviazané s históriou Volkswagenu.
VW e-Beetle Concept - 2019
VW e-Beetle Concept - 2019
+27VW e-Beetle

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Beetle #VW e-Beetle
Články podľa značiek