eStroller: Bosch vyvinul kočík budúcnosti. Má dva motory!

Na elektrické bicykle, kolobežky či hoverboardy sme si už zvykli. Ale čo takto detský kočík s elektrickým pohonom? Už existuje a dokáže toho viac, ako si myslíte. Odolá napríklad vetru s rýchlosťou 60 km/h. Ani sa nepohne.

11.09.2019 16:00
debata (1)
Kočík eStroller je vybavený dvojicou... Foto: Bosch
Bosch- kočík eStroller - 2019 Kočík eStroller je vybavený dvojicou elektromotorov napájaných z batérie. Jej kapacita má stačiť na 15 km „jazdy“.

Predstavte si nezabrzdený detský kočík kdesi na chodníku počas silného vetra. Scenár je jasný. Ostať na mieste by nemal šancu. A udržať by ho nemuseli ani samotní rodičia. To však nie je prípad detského kočíka eStroller od spoločnosti Bosch. Ako tvrdí, pri jeho vývoji postupovala s rovnakou dôslednosťou ako pri vývoji riešení pre automobilový priemysel. Vrátane testov v aerodynamickom tuneli. Kočík eStroller nie je naozaj obyčajným kočíkom. V mnohom pripomína elektromobily. Veď má až dva elektromotory, poháňajúce zadné kolesá, Bluetooth a množstvo senzorov.

Elektrická asistencia pomáha kočík tlačiť,... Foto: Bosch
Bosch- kočík eStroller - 2019 Elektrická asistencia pomáha kočík tlačiť, brzdiť, ale aj stabilizovať za nepriaznivých okolností. Nemôže sa napríklad sám spustiť z kopca, čím sa výrazne podieľa na ochrane dieťaťa.

Elektrický pohon uľahčuje rodičom manipuláciu s kočíkom. Senzory, používané napríklad aj v moderných smartfónoch, monitorujú rýchlosť a zrýchlenie kočíka a zároveň mapujú povrch, na ktorom sa nachádza. Pomocou algoritmov dokážu okamžite zistiť, čo chce otec alebo matka práve urobiť. Pri jazde do kopca pomáhajú motory s pohybom kočíka, podobne ako na elektrických bicykloch, naopak, pri klesaní pomáhajú brzdiť. Ak by aj rodičia v takejto situácii kočík pustili, motorová brzda okamžite zabráni nekontrolovanému pohybu. Kočík navyše aktivuje parkovaciu brzdu. To isté platí pre silný vietor.

Mobilná aplikácia slúži na ovládanie úrovne... Foto: Bosch
Bosch- kočík eStroller - 2019 Mobilná aplikácia slúži na ovládanie úrovne asistencie, poskytuje informácie o stave nabitia batérie a slúži tiež ako alarm v prípade, ak chce s kočíkom manipulovať neoprávnená osoba.

Vďaka dvom elektromotorom dokáže tiež eliminovať bočné sily, napríklad pri tlačení kočíka na chodníku so šikmým sklonom. Jednoducho drží zvolenú stopu, a to aj v situácii, ak rodičia tlačia kočík len jednou rukou. Kočík eStroller sa navyše ovláda veľmi jednoducho, keďže nemá zbytočne veľa spínačov. Úroveň elektrickej asistencie je možné nastavovať priamo z mobilného telefónu. Aplikácia navyše znázorňuje stav nabitia li-ion batérie, ktorá je uložená v uzamykateľnom priestore. Ide o štandardný akumulátor, ktorý používa Bosch vo svojich ďalších zariadeniach, ako napríklad v elektrických skrutkovačoch.

To znamená, že ak nejaké zariadenie od Boschu máte, môžete batériu využiť aj inak ako na pohon kočíka, alebo naopak, ak máte nabitú batériu v inom zariadení, poháňať ňou kočík. Plne nabitá batéria by mala stačiť na 15-kilometrovú vychádzku. Ak sa batéria vybije, nie je to žiaden problém. Kočík sa dá používať ako každý iný bez toho, aby ste museli pretláčať odpor elektromotorov. Praktickou funkciou je aj alarm, ktorý vás, v prípade ak necháte dieťa v kočíku, napríklad pred kaviarňou, upozorní na riziko, že ho chce odviezť neoprávnená osoba. Jednak zvukovou výstrahou a jednak správou v smartfóne.

Výroba nového kočíka je takpovediac za rohom. Systém eStoller využije švédsky výrobca kočíkov Emmaljunga už začiatkom roka 2020. Bosch však pripravuje spoluprácu aj s ďalšími výrobcami.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Bosch #kočík
Články podľa značiek