Predstavte si nezabrzdený detský kočík kdesi na chodníku počas silného vetra. Scenár je jasný. Ostať na mieste by nemal šancu. A udržať by ho nemuseli ani samotní rodičia. To však nie je prípad detského kočíka eStroller od spoločnosti Bosch. Ako tvrdí, pri jeho vývoji postupovala s rovnakou dôslednosťou ako pri vývoji riešení pre automobilový priemysel. Vrátane testov v aerodynamickom tuneli. Kočík eStroller nie je naozaj obyčajným kočíkom. V mnohom pripomína elektromobily. Veď má až dva elektromotory, poháňajúce zadné kolesá, Bluetooth a množstvo senzorov.
Elektrický pohon uľahčuje rodičom manipuláciu s kočíkom. Senzory, používané napríklad aj v moderných smartfónoch, monitorujú rýchlosť a zrýchlenie kočíka a zároveň mapujú povrch, na ktorom sa nachádza. Pomocou algoritmov dokážu okamžite zistiť, čo chce otec alebo matka práve urobiť. Pri jazde do kopca pomáhajú motory s pohybom kočíka, podobne ako na elektrických bicykloch, naopak, pri klesaní pomáhajú brzdiť. Ak by aj rodičia v takejto situácii kočík pustili, motorová brzda okamžite zabráni nekontrolovanému pohybu. Kočík navyše aktivuje parkovaciu brzdu. To isté platí pre silný vietor.
Vďaka dvom elektromotorom dokáže tiež eliminovať bočné sily, napríklad pri tlačení kočíka na chodníku so šikmým sklonom. Jednoducho drží zvolenú stopu, a to aj v situácii, ak rodičia tlačia kočík len jednou rukou. Kočík eStroller sa navyše ovláda veľmi jednoducho, keďže nemá zbytočne veľa spínačov. Úroveň elektrickej asistencie je možné nastavovať priamo z mobilného telefónu. Aplikácia navyše znázorňuje stav nabitia li-ion batérie, ktorá je uložená v uzamykateľnom priestore. Ide o štandardný akumulátor, ktorý používa Bosch vo svojich ďalších zariadeniach, ako napríklad v elektrických skrutkovačoch.
To znamená, že ak nejaké zariadenie od Boschu máte, môžete batériu využiť aj inak ako na pohon kočíka, alebo naopak, ak máte nabitú batériu v inom zariadení, poháňať ňou kočík. Plne nabitá batéria by mala stačiť na 15-kilometrovú vychádzku. Ak sa batéria vybije, nie je to žiaden problém. Kočík sa dá používať ako každý iný bez toho, aby ste museli pretláčať odpor elektromotorov. Praktickou funkciou je aj alarm, ktorý vás, v prípade ak necháte dieťa v kočíku, napríklad pred kaviarňou, upozorní na riziko, že ho chce odviezť neoprávnená osoba. Jednak zvukovou výstrahou a jednak správou v smartfóne.
Výroba nového kočíka je takpovediac za rohom. Systém eStoller využije švédsky výrobca kočíkov Emmaljunga už začiatkom roka 2020. Bosch však pripravuje spoluprácu aj s ďalšími výrobcami.