VW musí vymeniť 70 000 znakov po celom svete!

12.09.2019 19:00

Už viac ako rok nás Volkswagen pripravuje na príchod vynoveného emblému značky. Tá chvíľa prišla spolu s premiérou elektromobilu ID.3. Minimalizmom pripomína logo používané v sedemdesiatych rokoch.

Nová stratéga značky „New Volkswagen“ je...
Nová stratéga značky „New Volkswagen“ je vizuálne vyjadrená jednoduchým logom. To je pripravené aj na jednoduché zobrazovanie v digitálnych médiách. Prvým modelom, ktorý ho dostal je elektrický VW ID.3. Autor: Volkswagen

S novým elektromobilom ID.3 prichádza aj nová identita značky. Tá má urobiť definitívnu bodku za kauzou Dieselgate a doslova katapultovať Volkswagen do éry elektrickej mobility, digitalizácie a uhlíkovej neutrality. Na vizuálnej zmene pracovalo 19 interných tímov a sedemnásť externých agentúr celých deväť mesiacov. Výsledok? Ten vás asi prekvapí. Nové logo, ktoré je ústredným prvkom novej stratégie „New Volkswagen“ je totiž extrémne jednoduché. Je dvojrozmerné a jednofarebné. Úzkym fontom dokonca pripomína znak, ktorý používala automobilka v rokoch 1967 až 1978. Rozdiel je v tom, že spodné W sa už nedotýka kruhu.

Volkswagen má po celom svete asi 10 000...
Volkswagen má po celom svete asi 10 000 prevádzok. Všetky budú musieť prejsť rebrendingom. Autor: Volkswagen

Podľa Volkswagenu je takáto minimalistická forma veľmi flexibilná a dobre rozoznateľná v digitálnych médiách. To platí aj pre nové signály značky ako piktogramy, typografiu, farby alebo koncepcie layoutov. Po prvý raz dostane značka aj zvukové logo, ktoré nahradí doterajší slogan. Okrem toho bude hlas značky ženský. Rebranding nebude pre Volkswagen lacný. Nejde o samotné autá, tie dostanú nový znak automaticky. Najprv ID.3, na ktorý má automobilka už 30 000 objednávok a po ňom nový Golf ôsmej generácie, ktorý sa predstaví ešte tento rok. Drahá bude najmä výmena symbolu na prevádzkach. A tých má VW neúrekom.

A takto sa vyvíjalo logo Volkswagenu v čase. To...
A takto sa vyvíjalo logo Volkswagenu v čase. To z rokov 1967 až 1978 je tomu novému najbližšie. Autor: Volkswagen
VW -logo 2019
VW -logo 2019 Autor: Volkswagen

Celosvetovo je to približne 10 000 predajných, servisných a výrobných miest v 170 krajinách. Tie budú potrebovať až 70 000 nových log. Ako prvý dostal nové logo materský závod Volkswagenu vo Wolfsburgu. Výmena bude prebiehať v niekoľkých vlnách. Na začiatku to budú výrobné závody a predajcovia v Európe, od októbra bude nasledovať Čína a od začiatku roka 2020 postupne Severná a Južná Amerika, ako aj zvyšok sveta. Prechod má byť ukončený do polovice budúceho roka. Očakávať máme aj novú formu komunikácie značky so zákazníkmi pomocou digitálneho prepojenia.

VW - nové logo
		2019
VW - nové logo
		2019
+8VW - nové logo
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW #Vlkswagen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR