Autá sú stále dokonalejšie. Niektoré ich prvky sa ale vo svojom princípe nemenia. Spomeňme také stierače. Patent na ramienko osadené gumičkou, ktoré zotiera vodu z okna tým, že sa pohybuje vo výseku kruhu, má už 116 rokov. Dala si ho v roku 1903 zaregistrovať americká vynálezkyňa Mary Anderson. Pochopiteľne, odvtedy dostali stierače elektrický pohon, vyhrievanie či dažďové senzory, ktoré ich aktivujú alebo určujú rýchlosť a intenzitu ich pohybu, no princíp je stále rovnaký. Aj preto nedokážu zotrieť vodu z celej plochy skla.
Doterajšie pokusy zmodernizovať stierač tak, aby zasiahol čo najväčšiu časť okna, sa skončili neúspešne. Spomeňme si na Mercedes-Benz E 124 (predchodca triedy E), kde sa jediný stierač pohyboval nielen v kruhovom výseku, ale čiastočne aj v horizontálnom smere. Systém bol pre automobilku drahý a v podstate neriešil dovtedajšie nevýhody, takže sa vrátila ku klasickému riešeniu. Americká Tesla si však myslí, že vie ako na to. Jej stierač budúcnosti dokáže zotrieť 100 % plochy skla. A dala si ho už aj patentovať.
Nič svetoborné v tom ale nie je. Systém počíta s vertikálnou lištou, ktorá sa bude pohybovať horizontálne od jedného k druhému okraju skla. Viesť ju má lineárny elektromotor umiestnený pod sklom, teda v časti, kde je čelné okno širšie. Tesla tvrdí, že takýto stierač bude mať aj ďalšie výhody. Napríklad spotrebuje menej energie. Opiera sa pritom o vysoké trecie straty súčasných mechanizmov stieračov, ktoré rastú s tým, ako sa mechanizmus opotrebováva a znečisťuje. Od patentu do nasadenia nových stieračov však bude viesť pravdepodobne ešte dlhá cesta.