Rusi dokončili diaľnicu Moskva – Petrohrad. Vedie aj močiarmi

S dvojročným oneskorením, ale predsa, spojilo Rusko svoje dve najväčšie mestá diaľnicou M11. Vedie neobývanými oblasťami a mnohými močiarmi. To stavbu nesmierne komplikovalo.

18.09.2019 18:00
debata (99)
Posledný dokončený úsek diaľnice medzi Moskvou... Foto: Auto.mail.ru
Rusko - diaľnica M11 Posledný dokončený úsek diaľnice medzi Moskvou a Petrohradom má 103,4 km.

Začiatkom septembra dokončili ruskí cestári posledný, siedmy úsek diaľnice M11, ktorá spája Moskvu s Petrohradom. Diaľnica je dlhá 684 km a vytvára alternatívu k pôvodnej komunikácii M10. Hoci stavbu komplikoval nepriaznivý terén a prechod neobývanými oblasťami, je navrhnutá veľkoryso. V niektorých úsekoch má až osem prúdov. Z hľadiska bezpečnosti a kapacity patrí do kategórie A1.

Náročnosť výstavby dokumentuje aj samotný siedmy úsek. Na trase dlhej 103,4 km museli stavbári vybudovať 14 mostov, 25 nadjazdov a jednu veľkú križovatku. Na výstavbe čerpacích staníc sa ešte pracuje, každých 20 km majú však motoristi odpočívadlá. Myslelo sa aj na ekológiu. Postavených bolo 66 nových hydro-botanických stanovíšť aj chodníky pre zvieratá. Zdržanie spôsobovali nálezy archeologických vykopávok a dokonca sídliska zo 16. storočia.

Mnohé úseky viedli neobývanými oblasťami. To... Foto: Auto.Mail.ru
Rusko - diaľnica M11 Mnohé úseky viedli neobývanými oblasťami. To komplikovalo dovoz materiálu.

Že druhá svetová vojna je stále živou históriou, potvrdili nálezy nevybuchnutej munície a pozostatkov padlých vojakov. Niektorí boli identifikovaní a dodatočne vyznamenaní. Príbuzní sa tak dozvedeli viac informácií o svojich stratených blízkych. Obetiam vojny vybudujú pamätník. Stavbári sa museli vyrovnať aj s komplikovaným dovozom materiálu. Keďže stavba viedla často neobývanými úsekmi, kde nebola k dispozícii žiadna infraštruktúra, vybudované museli byť provizórne zásobovacie cesty.

Kamióny a nákladné vozidlá doviezli na stavbu 13 miliónov kubických metrov piesku a 1,8 milióna ton asfaltového betónu. Výzvou bolo aj kríženie so železničnou traťou, ktorú vyriešil tunel bez obmedzení premávky na železnici. Motoristi budú môcť jazdiť medzi Moskvou a Petrohradom rýchlosťou 130 km/h. Zvažuje sa však možnosť zvýšiť maximálnu rýchlosť na 150 km/h. Za tento cestovný komfort si však zaplatia od 450 do 660 rubľov. Úsek by mal byť otvorený 29. septembra.

Rusko postupuje vo výstavbe diaľnic pomerne rýchlo i keď na tak veľkú ekonomiku nejde o zázraky. V roku 2 000, v čase nástupu Vladimíra Putina, mala krajina len 365 km rýchlostných ciest. Išlo o obchvat Moskvy a dva úseky vedúce z Moskvy do mesta Tula a Volokolamsk. Do roku 2018 pokrytie rýchlostnými cestami vzrástlo šesťnásobne na 2 050 km. Okrem toho bola dokončená cesta do Chabarovska, ktorá spojila Ďaleký východ so Sibírou.

V roku 2018 bolo rozhodnuté investovať do roku 2024 ďalších 100 miliárd dolárov. Výsledkom má byť 5 200 km rýchlostných ciest, čím sa celková dĺžka rýchlostných ciest dostane na 7 600 km.

© Autorské práva vyhradené

99 debata chyba
Viac na túto tému: #Rusko
Články podľa značiek