Automobilky sa preto spoliehajú, že trend zlacňovania batérií bude z dôvodu ich masovej výroby pokračovať a že elektrické autá časom dosiahnu aspoň približnú cenu tých konvenčných so spaľovacími motormi. Lenže také ružové to nie je. Pre britský Autocar sa o tomto probléme rozhovoril Ralph Speth, šéf automobilky Jaguar Land Rover. Domnieva sa, že na zlacňovanie batérií môžeme v najbližších piatich rokoch zabudnúť. Dôvod? Nedostatočná ťažba vzácnych kovov na výrobu akumulátorov. Speth hovorí, že zvýšený dopyt pri nedostatočnej ponuke môže ceny batérií dokonca zvýšiť.
Má však aj riešenie. Myslí si, že dosiahnutie nižšej ceny elektromobilov nepôjde bez obetí. Elektrické autá budú musieť mať menšiu kapacitu akumulátorov. Spolu s tým však klesne aj ich dojazd, ktorý je už dnes nedostatočný. Šéf automobilky preto nabáda na rozvoj infraštruktúry. Ak by nabíjacie stanice boli na každom rohu, nebudú musieť automobilky siahať po veľkých a drahých akumulátoroch. „Cena elektromobilov je príliš vysoká, pretože je potrebný veľký dojazd. Preto je potrebné, aby bolo pokrytie nabíjacími stanicami dobré v celej krajine, nielen v Londýne,“ povedal doslova.
Menšia kapacita akumulátorov môže však prípadných záujemcov odradiť, rovnako ako vysoká cena. V súčasnosti najdokonalejšie elektromobily, napríklad Tesla S, si so sebou vozia batérie, do ktorých sa zmestí maximálne 100 kWh elektrickej energie. Táto kapacita však predstavuje energiu porovnateľnú s približne 30-litrovou nádržou na benzín. Menšie elektromobily majú len polovičnú dávku a jej obmedzenie by bolo pri stále dlhých dobách nabíjania užívateľsky priam frustrujúce.