Tesla S chce rozdrviť Porsche Taycan. Na Nürburgringu má už vlastnú nabíjačku

Elon Musk chce stoj čo stoj presvedčiť svet, že jeho Tesla S je aj napriek pokročilému veku lepšia ako novučičké 4-dverové kupé Porsche Taycan. Už túto sobotu má zlomiť jeho rekord na referenčnom nemeckom okruhu Nürburgring.

19.09.2019 19:00
debata
Na Twitteri sa objavili obrázky upraveného... Foto: Tesla
Tesla - špeciál pre Nurburgring Na Twitteri sa objavili obrázky upraveného modelu S aj s novovybudovanou nabíjačkou Tesly. Ukazuje to na to, že americká automobilka sa na Nürburgringu plánuje zabývať.

Premiéra nového Porsche Taycan, ktoré do sveta elektromobilov prináša po prvý raz 800 V architektúru, ale aj dvojstupňovú prevodovku na zlepšenie akcelerácie a pre vyššiu maximálnu rýchlosť, nemohla ostať bez ohlasu americkej Tesly. Tej už Taycan leží v žalúdku dlhšie. Najmä po tom, čo sa predsériovému prototypu nemeckého elektrického superšportu podarilo absolvovať okruh v „zelenom pekle“ za rekordný čas 7 minút a 42 sekúnd. Tesle sa ale na trati Nürburgring doteraz príliš nedarilo. Verzia Performance má síce stále lepšie zrýchlenie ako Taycan, vyššiu maximálku a aj dlhší dojazd, no jej batériový systém sa pri dlhodobom maximálnom zaťažení na 21 km dlhej trati vždy prehrial. Takže na rekordné časy mohla Tesla zabudnúť. Až doteraz.

Takto reagovala Tesla na príchod svojho... Foto: Tesla
Tesla - porovnaie parametrov s Porsche Taycan Takto reagovala Tesla na príchod svojho najväčšieho súpera. Zverejnila porovnanie parametrov.

V pohorí Eifel už totiž usilovne pracuje tím špecialistov, ktorí majú v pláne rozdupať rekord Taycanu na márne kúsky. A vraj sa im to aj darí. Zatiaľ neoficiálnym časom 7 minút a 23 sekúnd. Ako je to možné? Do Európy totiž Tesla priviezla dva špecifické exempláre modelu S P100D+ s novým pohonom Plaid, ktorý sme mohli vidieť v prototype novej Tesly Roadster. Rozdielom je použitie až troch elektromotorov. Špecialitou je tiež aerodynamický tuning. Obe vozidlá majú zadný spojler a navyše rozšírené blatníky ukrývajúce kolesá obuté nízkoprofilovými pneumatikami. Minimálne jedno z vozidiel je vybavené len sedadlom vodiča. Pritom Elon Musk na Twitteri tvrdil, že rekord chce dosiahnuť so 7-miestnou verziou.

Je teda otázkou, či bude môcť byť rekord Tesly, ak sa 21. septembra podarí, uznaný medzi sériovými elektromobilmi. Nič také totiž americká automobilka zákazníkom zatiaľ neponúka. Možno sa však inšpiruje taktikou Bugatti, ktoré upraveným modelom Chiron vytvorilo nedávno najprv svetový rýchlostný rekord a až následne na to vypustilo do sveta sériovú verziu špeciálu s názvom Chiron Super Sport. S najväčšou pravdepodobnosťou tak môžeme očakávať príchod novej verzie, ktorá majstrovskú jazdu na Nürburgringu legitimizuje. Tam sa však plány Elona Muska nekončia. Na slávnom nemeckom okruhu už vybudoval vlastný supercharger. Lámanie rekordov má totiž pokračovať. V pláne je jazda Tesly Roadster, ktorá má vraj pokoriť doteraz absolútne najlepší čas 6 minút a 44 sekúnd, za ktorým stojí Lamborghini.

Ak by sa však Tesle S nepodarilo v sobotu poraziť nemecký Taycan, je už dnes morálnym víťazom. Kým totiž najvýkonnejšia Tesla S Performance stojí 99 990 dolárov, Porsche si za svoju novinku pýta v základe až 185 000 dolárov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #rekord #Porsche #Tesla S #Nürburgring #Porsche Taycan
Články podľa značiek