Škoda Rapid: Predchodca Scaly žije. A čaká ho facelift!

U nás už nedostupný hatchback Škoda Rapid má pred sebou ešte pár rokov kariéry. A dokonca ho čaká modernizácia. Má to však háčik.

23.09.2019 19:00
debata (2)
Vynovený Rapid sa snaží podobať na novú Scalu.... Foto: Autohome
Škoda Rapid - Čína 2019 Vynovený Rapid sa snaží podobať na novú Scalu. Nižšie situovaná maska a zužujúce sa svetlá to jasne napovedajú.

Pôvodný hatchback Škody, stojaci medzi Fabiou a Octaviou, je v Európe minulosťou. Nahradila ho celkom nová Scala. To však neznamená, že na linkách skončil definitívne. Schádzať bude naďalej z tých čínskych a ruských, kde sú nižšie nároky na bezpečnosť a emisie. Jednoducho, Scala vybavená v sérii autonómnymi brzdami, monitoringom jazdných prúdov či modernými motormi 1,0 TSI, 1,5 TSI a 1,6 TDI, by bola pre tamojší trh zbytočne drahá. Rapid, ktorý ma na konte už viac ako sedem rokov kariéry, sa tak na týchto trhoch dočká modernizácie.

Z profilu je jasné, že základ auta ostal... Foto: Autohome
Škoda Rapid - Čína 2019 Z profilu je jasné, že základ auta ostal identický. A to aj v prípade liftbacku, ktorý opustil Európu skôr ako hatchback, označovaný ako Spaceback.

A už vieme, ako bude vyzerať. Z čínskeho ministerstva priemyslu unikli totiž snímky očakávanej novinky, ktoré zverejnil čínsky web Autohome. Úpravy zasiahnu nielen hatchback, ale aj liftback, ktorý v Európe skončil ako prvý. A nejde len o retuše. Vynovený Rapid sa chce totiž stoj čo stoj podobať na novú Scalu. Pôvodnú masku tak zamenil za tvár nového hatchbacku a spolu s ňou dostal aj klinovité reflektory. Aj zadné svetlá a nápis Škoda miesto loga automobilky, zodpovedajú najnovšej „škodováckej“ móde. Rozmery to príliš neovplyvnilo. Liftback je dlhý 4 512 a Spaceback 4 312 mm.

Podobne ako Scala zamenil aj modernizovaný... Foto: Autohome
Škoda Rapid - Čína 2019 Podobne ako Scala zamenil aj modernizovaný Rapid logo automobilky za nápis Škoda.
Predné 15– alebo 16-palcové kolesá bude poháňať u nás neznámy motor – atmosférický 4-valec s objemom 1,5 litra s výkonom 74 kW a krútiacim momentom 150 Nm. Aj to naznačuje, že Škoda urobila všetko pre to, aby Rapid ostal na cenovo nízkej úrovni. Zákazníci si však budú môcť priplatiť za čiernu strechu či viacej chrómu, ktorý Číňania doslova milujú. Okrem Číny bude naďalej v ponuke aj v Rusku. Otázne je, či budú zmeny identické. Šušká sa totiž, že ruský Rapid by mohol dostať platformu MQB A0. To by však mohla Škoda radšej dovážať na východ premenovanú a skromnejšie vybavenú Scalu.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #facelift #Škoda Rapid #Škoda-Auto
Články podľa značiek