Nemecké Združenie automobilového priemyslu (VDA) pri ukončení veľtrhu oznámilo, že napočítalo zhruba 560 000 návštevníkov. Na minulom ročníku pred dvomi rokmi ich bolo 810 000 a v roku 2015 navštívilo výstavné plochy až 932 000 ľudí.
Tohtoročný prepad pripisuje prezident VDA Bernhard Mattes okrem iného neúčasti dôležitých automobiliek z Japonska, USA, Francúzska a Talianska. Počet vystavovateľov klesol z takmer 1000 na 838.
Na veľtrhu s názvom IAA chýbali japonské značky Nissan, Mazda, Subaru, Suzuki, Toyota, Lexus a Infiniti. Ďalej nedorazili americké značky Jeep a Cadillac, francúzske Citroën, Peugeot a DS, talianske Fiat, Alfa Romeo a Ferrari ani kórejské Kia a SsangYong, rumunská Dacia, švédske Volvo a anglickí luxusní výrobcovia Rolls-Royce a Aston Martin.
Popularite hlavnej jesennej automobilovej prehliadky neprospel ani silnejúci tlak ekologických aktivistov, ktorí kritizujú prevažne automobily poháňané spaľovacími motormi a vozidlá triedy SUV, ktoré majú vysokú spotrebu paliva.
Výsledkom môže byť zmena koncepcie autosalónu či jeho zrušenie. Frankfurtský autosalón sa koná každé dva roky, pričom sa strieda s parížskym automobilovým veľtrhom. Prezident nemeckého Združenia automobilového priemyslu (VDA) Bernhard Mattes uviedol, že zatiaľ nie je jasné, či sa IAA bude o dva roky opäť konať vo Frankfurte nad Mohanom.
Diskutuje sa o novom koncepte s meniacimi sa lokalitami. Mattes chce rozhodnutie o budúcom mieste konania veľtrhu dosiahnuť do konca tohto roka. Podľa agentúry DPA je zjavné, že pre Mattesa išlo o posledný IAA vo funkcii prezidenta VDA. V deň otvorenia veľtrhu totiž ohlásil svoj odchod ešte tento rok. Otázka nástupcu prezidenta vplyvnej lobistickej skupiny je zatiaľ otvorená.