Ako urobila Tesla reklamu Porsche Taycan? Na ‘ringu‘ zlyhala vo veľkom štýle

Po tomto víkende mala byť americká Tesla S elektrickým kráľom Nürburgringu. Oslavné ódy ale z Fremontu akosi nedorazili. Zato sa rado ozvalo Porsche.

24.09.2019 19:00
debata (13)
K sobotnej rekordnej jazde sa Tesla S P100D+... Foto: Jalopnik
Tesla S P100D+ - pokazený rekord 2019 K sobotnej rekordnej jazde sa Tesla S P100D+ vôbec nedostala. Odviezli ju na odťahovacom vozidle ešte deň predtým. Čo sa stalo, je tajomstvom. V každom prípade sa po poruche celý tím zbalil a z okruhu odišiel.

Príchod Porsche Taycan nenechal americkú Teslu ľahostajnou. Ide totiž o prvý elektromobil s 800 V elektrickou architektúrou a v podstate prvého vážneho konkurenta pre Teslu S. Navyše si predsériový prototyp urobil dobrú reklamu na referenčnom nemeckom okruhu Nürburgring, kde stanovil časom 7 minút a 42 sekúnd rekord medzi elektromobilmi. Tesla sa tak rozhodla, že elektrickú novinku Porsche „poníži“ na jej domovskej pôde. V „zelenom pekle“ si dokonca postavila vlastný supercharger a priviezla štyri Tesly S. Cieľ bol jasný, rozdupať rekordnú jazdu Taycanu na prach.

Ešte predtým ale Elon Musk nezabudol na svojom twitterovom účte pripomenúť, že hoci je Tesla S už niekoľko rokov na trhu, má stále lepšie parametre ako Taycan. Vyšší výkon, lepšie zrýchlenie, väčší dojazd, a to pri výrazne nižšej cene. Zároveň sa objavili informácie, že pri neoficiálnych jazdách už Tesla S nemeckého rivala prekonala časom 7 minút a 23 sekúnd, teda o celých 19. Čo na tom, že išlo o Teslu S P100D+ s novým pohonom Plaid, ktorý používa až tri elektromotory, a ktorý nie je v ponuke. Všetko nasvedčovalo v prospech Tesly. Rekord mal padnúť v sobotu, keď si americký výrobca elektromobilov rezervoval na pol hodinu celý okruh.

Tesla si na Nürburgringu dokonca vybudovala... Foto: Tesla
Tesla - špeciál pre Nurburgring Tesla si na Nürburgringu dokonca vybudovala vlastnú nabíjačku. Bude ju potrebovať už o mesiac.

Všetko sa ale skončilo ešte predtým, než vôbec k oficiálnej jazde došlo. Tesla S P100D+ sa na štart vôbec nepostavila. Američania si zbalili kufre už v piatok a jeden z upravených špeciálov s rozšírenými blatníkmi a okruhovými pneumatikami skončil na „odťahovke“. Paradoxne, po severnej slučke sa práve preháňalo Porsche Taycan, snáď ako znamenie osudu. Väčšiu hanbu si Tesla spraviť ani nemohla. Čo sa vlastne stalo, nik oficiálne nevie. Fremont zatiaľ mlčí. Zato sa ozvalo Porsche. Šéf komunikácie automobilky zo Zuffenhausenu Mayk Wienkötter ocenil twiterovú aktivitu šéfa Tesly.

„Pre nás je to PR zadarmo, neviem totiž, či mali ľudia predtým o Taycane nejaké povedomie,“ povedal Wienkötter pre web Jalopnik. Musk so svojimi sebavedomými vyhláseniami to nepochybne zmenil. Ukázalo sa, že Twitter je dvojsečná zbraň. Tesla to však nevzdáva. Kalifornčania prisľúbili, že sa na Nürburgring o mesiac vrátia. Dokonca sľubujú čas 7 minút a 5 sekúnd, teda ešte nižší, ako dosiahla Tesla S P100D+ počas neoficiálnych jázd. To je ale opäť trochu spupné, pretože Tesle S sa na ringu nedarilo ani v minulosti. Jej batérie sa pri dlhodobom maximálnom zaťažení na okruhu dlhom 21 km prehriali a vozidlo preplo do núdzového režimu.

Mayk Wienkötter sa teda zatiaľ Tesly neobáva. Zároveň dodal, že ak sa Američanom podarí prekonať rekord so skutočne sériovou verziou, Porsche sa pokúsi odpovedať. „Chceme sa však ubezpečiť, že porovnávame jablká s jablkami. Nebudeme vyrábať žiadne jednorazové auto pre Nürburgring, tak ako to urobila Tesla.“ Napokon, Porsche má ešte rezervy. Rekordný čas totiž dosiahla slabšia verzia Taycanu Turbo. V zálohe je pritom ešte Taycan Turbo S s výkonom 560 kW, akcelerujúci na stovku za 2,8 sekundy. A hlavne, s jeho 800 V elektrickou sústavou zvláda dlhodobé maximálne zaťaženie. Uvidíme, ako to o mesiac dopadne.

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #rekord #Porsche #Tesla S #Tesla #Nürburgring #Porsche Taycan
Články podľa značiek