Honda končí s dieselmi. Sú jej nanič

01.10.2019 16:00

Podobne ako Toyota aj Honda to s naftou zabalí. O dieselový motor prišlo už dávnejšie SUV CR-V a nasledovať ho bude aj Civic. Náhradou budú hybridy a čisté elektromobily.

Vyvíjať novú generáciu naftových motorov pre...
Vyvíjať novú generáciu naftových motorov pre Hondu nemá význam. Autor: Honda

Honda s nástupom dieselového motora v Európe dlho váhala, no v roku 2003 prišla so 4-valcom 2,2 i-CDTi. Dostal ho najprv Accord a potom aj CR-V či Civic. O 10 rokov neskôr vyrukovala s menšou verziou 1,6 i-DTEC, dokonca s dvojicou turbodúchadiel a 9-stupňovou prevodovkou. Tento ťah sa Honde vrchovato vrátil v obrovskom náraste európskych registrácií. Lenže postupom času začali jej predaje padať nadol. Z trhu navyše stiahla Accord, jeden z mála modelov s dieselovým motorom. A v piatej generácii CR-V nahradila diesel originálnym hybridným systémom i-MMD. Jediným z mála „naftožrútov“ v ponuke tak ostal Civic 1,6 i-DTEC.

Honda e, prvý čistý elektromobil Hondy, je len...
Honda e, prvý čistý elektromobil Hondy, je len začiatkom veľkej elektrifikácie modelového portfólia. Je logické, že nafta v ekologických plánoch automobilky už miesto nemá. Autor: Honda

Bolo však jasné, že kvôli jedinému naftovému modelu určenému pre Európu nebude Honda udržiavať diesle pri živote, nebodaj financovať vývoj novej generácie takéhoto motora. Najmä ak stále bojuje s nedostatočným dopytom. Vlani predala v Európe len 136 191 áut, čo je tretí najhorší výsledok od roku 1990. Z toho asi dve tretiny pripadajú na modely CR-V, HR-V a Jazz, teda tie, ktoré naftový motor vôbec nemajú. A zo zvyšných Civicov je tiež viac tých, ktorých majitelia uprednostnili benzínový agregát. Do plachiet nafte nehrá ani globálny pokles záujmu o dieselové autá po známej emisnej kauze.

Výsledkom je logické rozhodnutie. Honda oznámila, že s naftovými motormi definitívne končí. Podobne ako to urobila už pred časom konkurenčná Toyota. Z ponuky odídu do konca roka 2021. A spolu s nimi aj dve tretiny rôznych modelových verzií. Zúženie portfólia má priniesť zníženie nákladov o 10 %, ktoré japonská automobilka investuje do elektromobilov a hybridov. Ako už dlhšie vieme, do roku 2025 má byť každý modelový rad elektrifiovaný a do roku 2030 majú vozidlá s alternatívnymi pohonmi tvoriť až dve tretiny celosvetových predajov Hondy. Nový mestský elektromobil Honda e či hybridné CR-V je teda len začiatkom.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#naftové motory #naftové autá #Honda
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR