Honda končí s dieselmi. Sú jej nanič

Podobne ako Toyota aj Honda to s naftou zabalí. O dieselový motor prišlo už dávnejšie SUV CR-V a nasledovať ho bude aj Civic. Náhradou budú hybridy a čisté elektromobily.

01.10.2019 16:00
debata (7)
Vyvíjať novú generáciu naftových motorov pre... Foto: Honda
Honda - motor i-CTDi Vyvíjať novú generáciu naftových motorov pre Hondu nemá význam.

Honda s nástupom dieselového motora v Európe dlho váhala, no v roku 2003 prišla so 4-valcom 2,2 i-CDTi. Dostal ho najprv Accord a potom aj CR-V či Civic. O 10 rokov neskôr vyrukovala s menšou verziou 1,6 i-DTEC, dokonca s dvojicou turbodúchadiel a 9-stupňovou prevodovkou. Tento ťah sa Honde vrchovato vrátil v obrovskom náraste európskych registrácií. Lenže postupom času začali jej predaje padať nadol. Z trhu navyše stiahla Accord, jeden z mála modelov s dieselovým motorom. A v piatej generácii CR-V nahradila diesel originálnym hybridným systémom i-MMD. Jediným z mála „naftožrútov“ v ponuke tak ostal Civic 1,6 i-DTEC.

Honda e, prvý čistý elektromobil Hondy, je len... Foto: Honda
Honda e - 2020 Honda e, prvý čistý elektromobil Hondy, je len začiatkom veľkej elektrifikácie modelového portfólia. Je logické, že nafta v ekologických plánoch automobilky už miesto nemá.

Bolo však jasné, že kvôli jedinému naftovému modelu určenému pre Európu nebude Honda udržiavať diesle pri živote, nebodaj financovať vývoj novej generácie takéhoto motora. Najmä ak stále bojuje s nedostatočným dopytom. Vlani predala v Európe len 136 191 áut, čo je tretí najhorší výsledok od roku 1990. Z toho asi dve tretiny pripadajú na modely CR-V, HR-V a Jazz, teda tie, ktoré naftový motor vôbec nemajú. A zo zvyšných Civicov je tiež viac tých, ktorých majitelia uprednostnili benzínový agregát. Do plachiet nafte nehrá ani globálny pokles záujmu o dieselové autá po známej emisnej kauze.

Výsledkom je logické rozhodnutie. Honda oznámila, že s naftovými motormi definitívne končí. Podobne ako to urobila už pred časom konkurenčná Toyota. Z ponuky odídu do konca roka 2021. A spolu s nimi aj dve tretiny rôznych modelových verzií. Zúženie portfólia má priniesť zníženie nákladov o 10 %, ktoré japonská automobilka investuje do elektromobilov a hybridov. Ako už dlhšie vieme, do roku 2025 má byť každý modelový rad elektrifiovaný a do roku 2030 majú vozidlá s alternatívnymi pohonmi tvoriť až dve tretiny celosvetových predajov Hondy. Nový mestský elektromobil Honda e či hybridné CR-V je teda len začiatkom.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #naftové motory #naftové autá
Články podľa značiek