
Jozef Kabaň má za sebou vskutku hviezdnu kariéru. Rodák z Námestova vytvoril na prelome tisícročí exteriér Bugatti Veyron, v tom čase najrýchlejšieho sériového auta planéty, neskôr pôsobil v štylistických oddeleniach automobiliek Volkswagen či Audi. Najviac sa však preslávil ako šéfdizajnér značky Škoda, do ktorej nastúpil v roku 2008. Vtlačil svoju pečať tretej generácie Fabie, tretej generácie Octavie, tretej generácie Superbu a tiež novým SUV Kodiaq a Karoq. Podieľal sa aj na štúdiách Mission D, Mission L a ďalších. Jeho rukopis je stále čitateľný na novej Scale aj novučičkom Kamiqu. To napriek tomu, že v čase ich príchodu na trh už nebol v Škode.
Kabaň prešiel v roku 2017 nečakane k BMW. S českou automobilkou sa pravdepodobne nerozišiel v najlepšom, pretože jeho meno sa náhle vytratilo zo všetkých tlačových správ. V roku 2017 BMW oznámilo, že Kabaň bude v mníchovskej značke zodpovedať za dizajn modelov BMW s výnimkou divízie BMW i a BMW M. Už v marci tohto roka, teda dva roky po „prestupe“, došlo však za nejasných okolností k ďalšej zmene. Počas krátkeho pôsobenia v Mníchove mal Kabaň kompletne navrhnúť novú generáciu vlajkovej lode radu 7, s ktorou bolo vedenie BMW natoľko spokojné, že slovenského rodáka povýšilo.
Známy dizajnér tak zamieril k značke Rolls-Royce, ktorá tiež patrí do portfólia BMW Group. Šéf automobilky vtedy hýril vzletnými slovami. „Som nadšený, že môžem oznámiť, že sa Jozef Kabaň stane našim šéfdizajnérom. Má výnimočný talent a za sebou významné úspechy. Myslím si, že fakt, že dokážeme prilákať tých najlepších ľudí v odbore, dokazuje, že sme jednou z najprestížnejších značiek,“ uviedol na jar Torsten Müller-Ötvös. Po dvadsiatich rokoch sa tak Kabaň vrátil do Veľkej Británie, kde študoval na slávnej akadémii Royal College of Art ako vôbec prvý Slovák.
Zlé jazyky však už vtedy tvrdili, že prestup k Rolls-Royce nebol výsledkom nadšenia, ale skôr obáv šéfdizajnéra celého koncernu BMW Group Adriana von Hooydonka, pod ktorým Kabaň v Mníchove pracoval. Malo ísť teda o nútený odchod do automobilky, ktorá navrhuje nový model tak raz za osem rokov. Že niečo nie je v poriadku, naznačuje aj najnovšia správa, ktorú 1. októbra zverejnilo tlačové oddelenie prestížnej britskej značky. Píše sa v nej, že Jozef Kabaň sa rozhodol opustiť nielen značku Rolls-Royce, ale celý koncern BMW Group a to s „okamžitou platnosťou“, teda len po šiestich mesiacoch po nástupe do funkcie. Žiadne dôvody stručná správa neuvádza. Torsten Müller-Ötvös sa s Kabaňom rozlúčil slovami: „Aj keď bol Jozef spätý s Rolls-Royce len veľmi krátko, ďakujeme mu za jeho doterajší prínos a do budúcnosti mu prajeme to najlepšie.“