Ide do tuhého. Audi predstavuje až štyri elektrické platformy

Vyzerá to tak, že Audi, ako aj materský koncern VW, stavili budúcnosť definitívne na jednu kartu. A tá je elektrická. Inak si ťažko vysvetliť príchod štyroch čisto elektrických platforiem. Spaľovacie motory v nich už miesto nemajú.

22.10.2019 16:00
debata (4)
Rodina tridsiatich elektrifikovaných modelov,... Foto: Audi
Audi - elektrické platformy Rodina tridsiatich elektrifikovaných modelov, ktoré privedie Audi na svet do roku 2025, bude stáť na týchto štyroch elektrických platformách.
Koncern VW odštartoval vo Frankfurte nad Mohanom novú elektrickú epochu. A to Volkswagenom ID.3 a Porsche Taycan. Oba bezemisné modely sú postavené na nových elektrických platformách, ktoré už so žiadnym spaľovacím motorom nepočítajú. A potom je tu ešte Audi e-tron, SUV, ktoré nesie ďalšia elektrická platforma. Vyzerá to teda tak, že Nemci sú definitívne rozhodnutí presedlať v blízkej budúcnosti na čisto batériové vozidlá. Vyvíjať totiž tri elektrické platformy pre pár modelov by bolo vysoko nerentabilné. A vlastne, platformy budú až štyri. Vďaka Audi o nich teraz vieme viac. Automobilka z Ingolstadtu totiž tiež plánuje veľkú elektrickú ofenzívu. Stratégia masívnej elektrifikácie dostala názov Road map E a jej výsledkom má byť do roku 2025 až 30 nových modelov, z toho rovných dvadsať čisto elektrických. Využijú všetky štyri platformy. Tou prvou pre menšie vozidlá bude platforma MEB (Modular Electrification Toolkit), známa z VW ID.3. Audi na nej postaví produkčnú verziu konceptu Q4 e-tron. Škoda zas crosover odvodený zo štúdie Vision iV a Seat napríklad elektrický hatchback El-Born. Všetky počítajú s prioritným zadným alebo pohonom oboch náprav. Energia môže byť uskladnená v šiestich alebo dvanástich moduloch batérií.

Platformu MLB Evo, ktorú používa už vyrábané elektrické SUV Audi e-tron, by sme mohli považovať za poistku, ak by sa elektrický pohon predsa len „nechytil“. Odvodená je totiž z klasickej platformy MLB pre luxusné vozidlá s pozdĺžne uloženými spaľovacími motormi. K e-tronu by mal pribudnúť e-tron Sportback. Takýto postup umožnil Audi rýchly vstup do sveta elektromobilov, hoci s miernymi kompromismi. To však rozhodne nebude platiť o platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorú vyvíja spolu s Porsche. Podopierať bude luxusné elektromobily a SUV.

Táto platforma už počíta s 800 V elektrickou architektúrou či nabíjacím výkonom 350 kW! Vozidlá budú môcť byť vybavené pneumatickým odpružením aj riadením zadných kolies. A na vrchol elektrických „šasi“ sa postaví platforma J1, ktorú poznáme z nového Porsche Taycan. Ako inak, Audi ju využije pre elektrické superšporty. Napríklad pre dlho avizované Audi e-tron GT, ktoré by malo prísť už v roku 2020. Je pravdepodobné, že celkom nahradí pôvodný superšport Audi R8. Extrémne výkonné autá sú totiž presne tým, čo automobilkám kazí emisný priemer. Nesmieme pritom zabudnúť, že od budúceho roka budú platiť v Európe pokutu 95 eur za každý nadlimitný gram.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #VW
Články podľa značiek