Toyota GT86 a Subaru BRZ prišli na svet v roku 2012 ako spoločný projekt oboch automobiliek. Cieľom bolo vyrábať ľahké a obratné kupé s klasickou koncepciou – s motorom vpredu a zadným náhonom. To sa aj podarilo. Dvojičky vybavené atmosférickým boxerom od Subaru s výkonom 200 koní, však nenaplnili predajné očakávania. Možno aj preto nikdy nedorazil avizovaný roadster ani výkonnejšia hybridná verzia. Dlho sa preto špekulovalo, či bude spoločný projekt pokračovať. Nakoniec sa však automobilky dohodli a pre priaznivcov klasických športových kupé majú dobrú správu.
Druhá generácia GT86 a BRZ je súčasťou ich ďalšieho strategického plánu. Len pri kupé ako stvorenom pre vášnivých drifterov však nezostane. Toyota a Subaru tiež vyvinú spoločný crossover s čisto elektrickým pohonom, kde Subaru zabezpečí pohon oboch náprav a Toyota dodá elektrickú časť ústrojenstva. Navyše je v pláne čisto elektrická platforma pre elektromobily oboch značiek. Toyota bude naďalej dodávať hybridné komponenty pre Subaru XV Hybrid. Dôjde aj na užšie kapitálové prepojenie. Toyota zvýši svoj podiel v Subaru z dnešných 3,17 na 20 % a Subaru dostane časť hlasovacích práv v Toyote.
Spomeňme, že Toyota využíva synergiu s inými automobilkami pomerne často. Úžitkové autá produkuje spolu s koncernom PSA, supešportové kupé Supra vyvinula s BMW a najnovšie potvrdila rozsiahly projekt v oblasti malých áut so Suzuki.