Ostré hatchbacky či sedany patria do štandardného portfólia automobiliek. Dokážu pritiahnuť k značke náročných zákazníkov a zároveň zvyšujú prestíž výrobcu. Ešte nedávno bol Hyundai symbolom konzervatívnych ľudových áut, ktoré mali pokrývať potreby bežných motoristov. Lenže divízia N všetko zmenila. Vďaka modelom i30 N a i 30 Fastback N sa nadšenci hot-hatchov pozerajú na Hyundai s rešpektom.
Niet sa čomu čudovať, veď spomínané modely súperia s legendami ako Renault Megáne RS, Honda Civic Type-R, Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI alebo Seat Leon Cupra. Lenže tam sa iniciatíva kórejskej značky nekončí. Pri príležitosti austrálskeho podujatia Sydney Motorsport Park upravila dodávku H-1 a nazvala ju Hyundai iMax N Drift Bus.
Pôvodný 2,5-litrový vznetový agregát vystriedal pod kapotou zážihový vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Ten dosahuje výkon 300 kW (402 k) krútiaci moment 555 Nm. Výkon prechádza cez osemstupňovú automatickú prevodovku výlučne za zadnú nápravu. Driftovanie jej teda nerobí najmenší problém. Konštruktérom sa dokonca podarilo dosiahnuť ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 50:50.
Nechýba dizajnová úprava v štýle divízie N. Svetlomodrý lak karosérie dopĺňajú červené linky na prednom splitteri a zadnom difúzore. Ten je zároveň domovom dvojice koncoviek výfukového potrubia. Ďevätnásťpalcové disky kolies obúvajú športové pneumatiky a o deceleráciu sa starajú špeciálne N brzdy.
Sympatické je, že konštruktéri zachovali podstatu dodávky, a to možnosť využiť interiér na prevoz osôb alebo nákladu. Vo vnútri je miesto pre osem pasažierov a do kufra sa zmestí 842 litrov nákladu. Sedadlá vzadu dostali športové čalúnenie, pričom vodič a spolujazdec si užijú oporu v zákrutách vďaka športovým sedadlám. Vodič navyše auto ovláda volantom divízie N s páčkami pre manuálne radenie.