Hyundai N: Kórejci nemajú hranice. Táto dodávka má 402 koní!

Športová divízia kórejskej automobilky už patrí k rešpektovaným menám v oblasti výroby emotívnych a výkonných vozidiel. Najnovším výtvorom však ukázala, že sa nebojí experimentovať.

21.10.2019 16:00
hyundai-imax-n-drift-bus  4 Foto:
Svetlomodrý lak karosérie dopĺňajú červené linky na prednom splitteri a zadnom difúzore.
debata

Ostré hatchbacky či sedany patria do štandardného portfólia automobiliek. Dokážu pritiahnuť k značke náročných zákazníkov a zároveň zvyšujú prestíž výrobcu. Ešte nedávno bol Hyundai symbolom konzervatívnych ľudových áut, ktoré mali pokrývať potreby bežných motoristov. Lenže divízia N všetko zmenila. Vďaka modelom i30 N a i 30 Fastback N sa nadšenci hot-hatchov pozerajú na Hyundai s rešpektom.

Hyundai iMax N Drift Bus
Hyundai iMax N Drift Bus
+5Hyundai iMax N Drift Bus

Niet sa čomu čudovať, veď spomínané modely súperia s legendami ako Renault Megáne RS, Honda Civic Type-R, Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI alebo Seat Leon Cupra. Lenže tam sa iniciatíva kórejskej značky nekončí. Pri príležitosti austrálskeho podujatia Sydney Motorsport Park upravila dodávku H-1 a nazvala ju Hyundai iMax N Drift Bus.

Pôvodný 2,5-litrový vznetový agregát vystriedal... Foto: Hyundai
hyundai-imax-n-drift-bus 1 Pôvodný 2,5-litrový vznetový agregát vystriedal pod kapotou zážihový vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra.

Pôvodný 2,5-litrový vznetový agregát vystriedal pod kapotou zážihový vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Ten dosahuje výkon 300 kW (402 k) krútiaci moment 555 Nm. Výkon prechádza cez osemstupňovú automatickú prevodovku výlučne za zadnú nápravu. Driftovanie jej teda nerobí najmenší problém. Konštruktérom sa dokonca podarilo dosiahnuť ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 50:50.

Vďaka pohonu zadnej nápravy driftovanie nie je... Foto: Hyundai
hyundai-imax-n-drift-bus 5 Vďaka pohonu zadnej nápravy driftovanie nie je problém.

Nechýba dizajnová úprava v štýle divízie N. Svetlomodrý lak karosérie dopĺňajú červené linky na prednom splitteri a zadnom difúzore. Ten je zároveň domovom dvojice koncoviek výfukového potrubia. Ďevätnásťpalcové disky kolies obúvajú športové pneumatiky a o deceleráciu sa starajú špeciálne N brzdy.

Sympatické je, že konštruktéri zachovali podstatu dodávky, a to možnosť využiť interiér na prevoz osôb alebo nákladu. Vo vnútri je miesto pre osem pasažierov a do kufra sa zmestí 842 litrov nákladu. Sedadlá vzadu dostali športové čalúnenie, pričom vodič a spolujazdec si užijú oporu v zákrutách vďaka športovým sedadlám. Vodič navyše auto ovláda volantom divízie N s páčkami pre manuálne radenie.

Takto driftuje dodávka upravená divíziou Hyundai N!

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai N
Články podľa značiek