Porsche 911: Zázrak, manuál sa opäť vracia! Má 7 stupňov

Hoci si manuálne prevodovky príliš nerozumejú so supervýkonnými motormi, s emisnými normami a už vôbec nie s asistenčnými systémami, Porsche sa rozhodlo zmeniť stratégiu. Nová generácia Porsche 911 manuál predsa len dostane.

06.11.2019 16:00
debata (2)
Nová generácia Porsche 911 vo verziách Carrera,... Foto: Porsche
Porsche 911 - 2019 Nová generácia Porsche 911 vo verziách Carrera, Carrera S, ako aj s pohonom oboch náprav a v otvorenej verzii Cabriolet, budú môcť byť v USA vybavené manuálnymi prevodovkami. Zákazníci ich dostanú ako výbavu na želanie spolu s paketom Sport Chrono.

Osud manuálnych prevodoviek v Porsche bol podobne „nahnutý“ ako osud jeho atmosférických motorov. To napriek tomu, že stále existuje skupina „puristov“, ktorým sa z turba a automatov dvíha žalúdok. Trend Porsche, ktoré postupne v modeloch 911 a 718 nahradilo atmosférické agregáty preplňovanými a manuálne prevodovky výlučne dvojspojkami PDK, im veru nebol po vôli. Lenže v roku 2016 pustilo Porsche na trh limitovanú edíciu Porsche 911 R, po ktorej sa len tak zaprášilo. Automobilka si rýchlo priznala chybu a sľúbila, že manuálne prevodovky do dôchodku celkom nepošle.

Bol to odvážny sľub, keďže výkony súčasných motorov si s manuálmi príliš nerozumejú. Zabrať dostane spojka aj prevodovka. Do tejto partie treba naozaj zdatného jazdca. A to nehovoríme o asistenčných systémoch, ktoré sú od automatov doslova závislé. Proti manuálom sú aj emisie. Viacstupňová automatická prevodovka vykazuje totiž nižšiu spotrebu paliva, čo je v dnešných časoch extrémne dôležité. Lenže v roku 2017 nasledovalo Porsche 911 T, GT 3 RS a najnovšie dostal ručnú páku radenia aj kultový Speedster. Tento rok sa dokonca manuál ukázal v kombinácii s atmosférickým 6-valcom v modeloch 718 GT4, vo verzii kupé Cayman aj Speedster.

Ako býva pri Porsche raritou, manuálna... Foto: Porsche
Porsche 911 - 2019 Ako býva pri Porsche raritou, manuálna prevodovka má až sedem stupňov.

Otázne bolo, čo bude s novou generáciou Porsche 911 (992), ktorá debutovala vlani vo verziách Carrera S a Carrera 4S a neskôr aj ako otvorená verzia Cabriolet. Následne pribudli slabšie verzie Carrera a Carrera 4. Všetky však výlučne s 8-stupňovou dvojspokou PDK. Teraz ale zo Zuffenhausenu prichádzajú skvelé správy. Porsche vracia do všetkých verzií manuál. Bohužiaľ, len na severoamerickom trhu, pravdepodobne z emisných dôvodov. Tamojší zákazníci si budú môcť dopriať manuálnu prevodovku bez príplatku ako súčasť športového paketu Sport Chrono. A to v kupé aj v kabrioletoch 911.

Ako býva pri Porsche zvykom, manuál má nezvyčajných sedem stupňov. Napokon, 7-stupňovú „skriňu“ predstavilo už v minulej generácii 911 (991) z roku 2011, no nakoniec zostala len v spomínaných „limitkách“. A tak málokto veril, že sa vráti v sériových modeloch. Puristi, vyznávajúci absolútnu kontrolu nad vozidlom, budú mať radosť a novým Porsche s manuálnymi prevodovkami odpustia aj mierne zhoršenie dynamických parametrov. Tak napríklad Carrera S s preplňovaným 6-valcom (331 kW) šprintuje na stovku s manuálom za 4,1 sekundy, kým s 8-stupňovou dvojspojkou PDK a balíkom Sport Chrono o sedem destiniek rýchlejšie. Podobne to bude s maximálkou, ktorá klesne z 308 na 305 km/h. Vadilo by vám to?
Porsche 911 Carrera - 2019
Porsche 911 Carrera - 2019
+18Porsche 911 Carrera - 2019

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche 911 #manuálna prevodovka
Články podľa značiek