Porsche 911: Zázrak, manuál sa opäť vracia! Má 7 stupňov

06.11.2019 16:00

Hoci si manuálne prevodovky príliš nerozumejú so supervýkonnými motormi, s emisnými normami a už vôbec nie s asistenčnými systémami, Porsche sa rozhodlo zmeniť stratégiu. Nová generácia Porsche 911 manuál predsa len dostane.

Nová generácia Porsche 911 vo verziách Carrera,...
Nová generácia Porsche 911 vo verziách Carrera, Carrera S, ako aj s pohonom oboch náprav a v otvorenej verzii Cabriolet, budú môcť byť v USA vybavené manuálnymi prevodovkami. Zákazníci ich dostanú ako výbavu na želanie spolu s paketom Sport Chrono. Autor: Porsche

Osud manuálnych prevodoviek v Porsche bol podobne „nahnutý“ ako osud jeho atmosférických motorov. To napriek tomu, že stále existuje skupina „puristov“, ktorým sa z turba a automatov dvíha žalúdok. Trend Porsche, ktoré postupne v modeloch 911 a 718 nahradilo atmosférické agregáty preplňovanými a manuálne prevodovky výlučne dvojspojkami PDK, im veru nebol po vôli. Lenže v roku 2016 pustilo Porsche na trh limitovanú edíciu Porsche 911 R, po ktorej sa len tak zaprášilo. Automobilka si rýchlo priznala chybu a sľúbila, že manuálne prevodovky do dôchodku celkom nepošle.

Bol to odvážny sľub, keďže výkony súčasných motorov si s manuálmi príliš nerozumejú. Zabrať dostane spojka aj prevodovka. Do tejto partie treba naozaj zdatného jazdca. A to nehovoríme o asistenčných systémoch, ktoré sú od automatov doslova závislé. Proti manuálom sú aj emisie. Viacstupňová automatická prevodovka vykazuje totiž nižšiu spotrebu paliva, čo je v dnešných časoch extrémne dôležité. Lenže v roku 2017 nasledovalo Porsche 911 T, GT 3 RS a najnovšie dostal ručnú páku radenia aj kultový Speedster. Tento rok sa dokonca manuál ukázal v kombinácii s atmosférickým 6-valcom v modeloch 718 GT4, vo verzii kupé Cayman aj Speedster.

Ako býva pri Porsche raritou, manuálna...
Ako býva pri Porsche raritou, manuálna prevodovka má až sedem stupňov. Autor: Porsche

Otázne bolo, čo bude s novou generáciou Porsche 911 (992), ktorá debutovala vlani vo verziách Carrera S a Carrera 4S a neskôr aj ako otvorená verzia Cabriolet. Následne pribudli slabšie verzie Carrera a Carrera 4. Všetky však výlučne s 8-stupňovou dvojspokou PDK. Teraz ale zo Zuffenhausenu prichádzajú skvelé správy. Porsche vracia do všetkých verzií manuál. Bohužiaľ, len na severoamerickom trhu, pravdepodobne z emisných dôvodov. Tamojší zákazníci si budú môcť dopriať manuálnu prevodovku bez príplatku ako súčasť športového paketu Sport Chrono. A to v kupé aj v kabrioletoch 911.

Ako býva pri Porsche zvykom, manuál má nezvyčajných sedem stupňov. Napokon, 7-stupňovú „skriňu“ predstavilo už v minulej generácii 911 (991) z roku 2011, no nakoniec zostala len v spomínaných „limitkách“. A tak málokto veril, že sa vráti v sériových modeloch. Puristi, vyznávajúci absolútnu kontrolu nad vozidlom, budú mať radosť a novým Porsche s manuálnymi prevodovkami odpustia aj mierne zhoršenie dynamických parametrov. Tak napríklad Carrera S s preplňovaným 6-valcom (331 kW) šprintuje na stovku s manuálom za 4,1 sekundy, kým s 8-stupňovou dvojspojkou PDK a balíkom Sport Chrono o sedem destiniek rýchlejšie. Podobne to bude s maximálkou, ktorá klesne z 308 na 305 km/h. Vadilo by vám to?

Porsche
		911 Carrera -
		2019
Porsche 911
		Carrera -
		2019
+18Porsche 911 Carrera -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Porsche 911 #Porsche #manuálna prevodovka
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR