VW ID.3: V Zwickau spustili výrobu ‘chrobáka‘ budúcnosti. Od zákazníkov ho však delí osem mesiacov

Nebýva zvykom, aby medzi štartom produkcie a predajom nového modelu ubehlo takmer trištvrte roka. Nový elektromobil Volkswagenu je však výnimkou. Prvé kusy otestujú najprv zamestnanci firmy. Novinka si nesmie dovoliť žiadnu chybu. ID.3 je budúcnosťou automobilky.

08.11.2019 16:00
debata
Prvý VW ID.3 zišiel z liniek 5. novembra. Do... Foto: Volkswagen
VW ID.3 - výroba 2019 Prvý VW ID.3 zišiel z liniek 5. novembra. Do novej fabriky v Zwickau už automobilka investovala 1,2 miliardy eur. Ide vraj o superfabriku s 1 700 robotmi. Jej kapacita má narásť na 330 000 kusov ročne.

V Zwickau odštartovali 5. novembra výrobu auta, ktoré je pre Volkswagen dôležité tak ako pred rokmi Beetle a neskôr Golf. Je to budúcnosť celej firmy. ID.3 je totiž prvým elektromobilom Volkswagenu, ktorý s iným ako batériovým pohonom ani nepočíta. Má urobiť definitívnu bodku za kauzou Dieselgate. Aj preto si nemôže dovoliť žiadne zaváhanie. A keďže je úplne iný ako jeho súrodenci so spaľovacími motormi, iná je jeho produkcia, iný je aj celý proces uvedenia na trh. Význam tohto auta umocnila počas slávnostného ceremoniálu účasť šéfa koncernu Herberta Diessa aj nemeckej kancelárky Angely Merkelovej.

Prestavba továrne si vyžiadala 1,2 miliardy eur. Časom sa z nej stane závod zameraný výlučne na elektromobily, kde nájde prácu osemtisíc zamestnancov. „ID.3 je superautom zo supertovárne. Máme tu 1 700 robotov, automatické dopravné systémy a plne automatizované výrobné procesy. Zwickau ponúka už dnes pohľad na podobu masovej výroby elektromobilov,“ povedal Thomas Ulbrich, zodpovedný za elektromobilitu. Na budúci rok má z liniek zísť 100 000 vozidiel a v roku 2021 stúpne produkcia na 330 000 exemplárov. Ale pozor, v týchto číslach je zastúpená aj produkcia klasických modelov na benzín a naftu.

Význam tohto auta umocnila počas slávnostného... Foto: Volkswagen
VW ID.3 - výroba 2019 Význam tohto auta umocnila počas slávnostného ceremoniálu účasť šéfa koncernu Herberta Diessa aj nemeckej kancelárky Angely Merkelovej.
Pre potreby výroby elektromobilov bola totiž prebudovaná zatiaľ len časť závodu. A tá bude nabiehať pomalšie, ako je zvykom. Prvé kusy sériového ID.3 sa dostanú k zákazníkom až v lete 2020. Spočiatku bude schádzať z liniek len 30 kusov denne, čo pripomína skôr manufaktúru ako najmodernejšiu fabriku sveta. Má to však opodstatnenie. „Chceme si byť istí absolútnou spoľahlivosťou nášho elektromobilu. Prioritou je kvalita a dokonalosť všetkých výrobných a dodávateľských procesov. Prvé autá budú testovať v reálnych podmienkach naši zamestnanci. Až potom, keď dostaneme spätnú väzbu, zamieri ID.3 k zákazníkom,“ vysvetľuje Andreas Gross z tímu pre technológie budúcnosti.Neskorší príchod ID.3 na trh sa však Volkswagenu vyplatí. Kancelárka Merkelová totiž potvrdila, že Nemecko zvýši budúci rok dotácie na elektromobily zo súčasných 4 000 na 6 000 eur. Pre 35 000 zákazníkov, ktorí si už elektrickú novinku od Volkswagenu objednali, ide nepochybne o dobrú správu. A pre samotný Volkswagen tiež. Podpora je limitovaná maximálnou cenou 40 000 eur, do ktorej sa ID.3 zmestí vo verziách s nižšou aj strednou kapacitou akumulátorov. Je však zaujímavé, že podpora elektromobility zo strany vlády prichádza práve v čase nástupu ambicióznej nemeckej elektrickej novinky. Nemecko bolo totiž doteraz v oblasti podpory áut s alternatívnymi pohonmi skôr rezervované. Je to náhoda?
VW ID.3 - výroba 2019
VW ID.3 - výroba 2019
+6VW ID.3 - výroba 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #výroba #VW #výroba áut #VW ID.3
Články podľa značiek