Mercedes-Benz prepustí v Nemecku 1 100 ľudí. Ostatným zmrazí platy

13.11.2019 12:00

Automobilový priemysel sa rúti do neistoty. Šetriť je na mieste. Neváha ani Stuttgart. Jeho odbory sú však v pohotovosti.

Mercedes-Benz chce vstúpiť do náročného obdobia...
Mercedes-Benz chce vstúpiť do náročného obdobia zmien s nižšími nákladmi. O prácu príde v Nemecku viac ako tisíc jeho zamestnancov a tí ostatní budú musieť zabudnúť na zvyšovanie platov. Autor: Mercedes-Benz

Automobilový priemysel sa rúti takpovediac do neznáma. Tlak na emisie ho nútia k obrovským investíciám do elektromobility, ktorá zatiaľ nezarába. Ak sa však neprispôsobí, čeliť zas bude astronomickým pokutám za nadlimitné gramy oxidu uhličitého. Aspoň v Európe. Situáciu by mohol zachrániť fungujúci čínsky trh, na ktorý sa výrobcovia roky spoliehali. Lenže jeho rast sa zastavil. Čína dokonca hlási pokles. A ani v USA nie je veľa dôvodov na radosť. Takáto situácia si vyžaduje obracať každé euro. Urobí tak aj Mercedes-Benz, automobilka, ktorá poslednú dekádu nepoznala nič iné ako úspech. Tento rok však zaznamenala v druhom štvrťroku stratu 1,2 miliardy eur, aj vplyvom sanovania nákladov za 2,6-miliardovú zvolávaciu akciu dieselových modelov GLK.

Podľa nemeckých novín Süddeutsche Zeitung, ktoré sa opierajú o interný mail spoločnosti, ktorý zaslala svojim zamestnancov, plánujú v Stuttgarte rozsiahle škrty. Konkrétne má ísť o prepustenie 1 100 zamestnancov v administratíve, ale aj na manažérskych pozíciách a tiež zmrazenie platov všetkým zamestnancom pracujúcim v jej nemeckých závodoch. Nejde o maličkosť. Mercedes-Benz totiž v domovskej krajine zamestnáva 300 000 ľudí. Podľa ďalších nemeckých médií, ako Handelsblatt či agentúry DPA, oznámi svoj šetriaci plán oficiálne už tento štvrtok sám šéf Daimleru Ola Källenius. Samozrejme, správy vyvolali rozruch v odborovom hnutí.

Ich šéf Michael Brecht síce nepoprel, že šetriť treba, ale navrhované zmeny nehodlá podporiť. Finančná situácia automobilky je podľa neho vo veľmi dobrom stave a preto kroky vrcholového manažmentu „kategoricky odmieta“. Doterajšie rokovania odborov a vedenia spoločnosti vraj skončili neúspešne. Uvidíme, čo bude nasledovať. V každom prípade čaká Mercedes-Benz a s ním ďalšie automobilky prepúšťanie. Už len z dôvodu zvyšovania podielu produkcie elektromobilov, ktoré sú menej náročné na výrobu a montáž. Rešpektovaný inštitút Fraunhofer Institute for Industrial Engineering napríklad tvrdí, že do roku 2030 bude 75 000 z dnešných 210 000 zames­tnancov v Nemecku pracujúcich na výrobe spaľovacích motorov a prevodoviek zbytočných.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#prepúšťanie #Nemecko #Mercedes-Benz
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 12. 20191.232 €1.324 €
2. 12. 2019zlacnenie1.232 €zlacnenie1.324 €
25. 11. 2019zlacnenie1.233 €1.326 €
18. 11. 2019zlacnenie1.235 €zdraženie1.326 €
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR