BMW i4: Mníchov už testuje elektrické 4-dverové kupé. Výkonom dá na frak 8-valcom

BMW i4 sa síce svetu predstaví až o dva roky, no testy jeho elektrického pohonu eDrive piatej generácie sú už v plnom prúde. Štvordverové elektrické kupé si to bude môcť pokojne rozdať aj s modelmi divízie M. Výkon 390 kW mu totiž zabezpečí šprint na stovku za štyri sekundy.

21.11.2019 19:00
debata
BMW i4 bude dynamickým 4-dverovým kupé s... Foto: BMW
BMW i4 - 2021 BMW i4 bude dynamickým 4-dverovým kupé s výkonom 390 kW. Potom neprekvapí šprint na stovku za štyri sekundy.

BMW sa pustilo do elektrifikácie ako jedna z prvých veľkých automobiliek sveta. V roku 2013 uviedla na trh karbónový elektromobil i3 a k tomu plug-in-hybridný superšport i8. Potom však jej elektrifikačné aktivity akosi ustali. Všetko skončilo plejádou plug-in hybridov. Teraz však chytá druhý dych. Napokon nič iné BMW, tak ako aj ostatným značkám, pod hrozbou astronomických pokút za prekračovanie emisných limitov CO2 ani neostáva. Mníchovská automobilka je tak na prahu elektrického reštartu. Všetko sa to začne predstavením SUV iX3 určeného pre Čínu. Európa bude nasledovať o rok neskôr modelmi iNext a i4.

Nová vysokonapäťová batéria má mimoriadne... Foto: BMW
BMW i4 - 2021 Nová vysokonapäťová batéria má mimoriadne plochý tvar a optimalizovanú štruktúru článkov. V prípade i4 bude mať hmotnosť 550 kg a kapacitu 80 kWh.

O iNext už čo-to vieme, keďže má ísť o technologickú výkladnú skriňu BMW vrátane vyššej úrovne autonómneho riadenia, teraz však bavorská značka odhaľuje prvé informácie o elektrickom 4-dverovom kupé. Testy i4 sú už v plnom prúde. Tak ako iNext využije piatu generáciu elektrického pohonu eDrive, ktorý si BMW vyvinulo samo – vrátane elektromotorov a vysokonapäťových batérií. Kompaktnosť zaručuje integrácia motora, prevodovky aj výkonnostnej elektroniky do jediného celku, čo umožňuje implantovať elektrický pohon do všetkých druhov vozidiel. Z toho plynú aj nižšie vývojové a výrobné náklady.

Toto je názorné porovnanie pokroku vo vývoji... Foto: BMW
BMW i4 - 2021 Toto je názorné porovnanie pokroku vo vývoji batérií. Piata generácia je výrazne menšia.
Akumulátor s vyšším počtom článkov a menším počtom komponentov sa vyznačuje vysokou energetickou hustotou. A keďže je modulárny, možno ho použiť nielen v čistých elektromobiloch, ale aj plug-in hybridoch. V prípade nového kupé bude mať mimoriadne plochá batéria umiestnená v podlahe hmotnosť 550 kg a kapacitu približne 80 kWh. Kupé to umožní dojazd do vzdialenosti 600 km. Podpora nabíjania výkonom 150 kW sa zas postará o rýchle dobíjanie. Len 35 minút by malo stačiť, aby sa batéria nabila na 80 % kapacity. Za volantom by to mohla byť riadna zábava. Veď i4 bude mať výkon 390 kW, čo zodpovedá 8-valcovým bi-turbám. Akcelerácia na stovku sa vďaka tomu skráti na priam adrenalínové štyri sekundy. Maximálna rýchlosť bude obmedzená až nad hranicou 200 km/h. Novinka BMW sa predstaví v roku 2021. Postupne k nej pribudne do roku 2023 okrem spomínaných elektromobilov iX3 a iNEXT ďalších 25 modelov s elektrifikovaným pohonom. Výrobu zabezpečí domovský závod BMW v Mníchove, kde bude i4 schádzať z rovnakých montážnych liniek ako konvenčné modely BMW 3, BMW 4 Coupé a BMW 4 Gran Coupé. To opäť znižuje výrobné náklady a priaznivo ovplyvňuje cenu, ktorá je najmä pri elektromobiloch citlivou témou.
BMW i4 - 2021
BMW i4 - 2021
+2BMW i4 - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #elektromobil #elektromobily #BMW i4
Články podľa značiek