Testovací úsek indukčnej vozovky stavajú na trase medzi centrom švédskeho mesta Visby a ostrovom Gotland. Z celkovej dĺžky 4,1 km, bude systémom indukčného nabíjania vybavených 1,6 km. Nejde o nič zložité. Do približne 10 cm hlbokej „ryhy“ vo vozovke uložia elektrickú cievku v gumovom obale a opäť ju zalejú asfaltom. Práce by mali byť dokončené už začiatkom budúceho roka. Systém bude pracovať na rovnakom princípe ako keď využívate indukčnú nabíjačku na nabíjanie vášho smartfónu. Prijímačom však budú tentoraz elektromobily, vybavené podvozkovou platňou pre prijímanie elektrickej energie.
Počas jazdy sa tak budú nabíjať, alebo aspoň šetriť energiu v akumulátoroch. Za overovacím projektom Wireless ERS (Electric Road System), stojí izraelská spoločnosť ElectReon a konzorcium Wireless Smartroad Gotland, financované švédskym ministerstvom dopravy. Podľa autorov by sa mohol nový systém nabíjania počas jazdy stať riešením pre bezemisnú dopravu budúcnosti. Práve prvý test v reálnej premávke na prvej indukčnej ceste na svete má overiť, či má technológia vôbec zmysel. Skúšky budú prebiehať najprv s nákladným vozidlom s hmotnosťou 40 ton s piatimi indukčnými platňami a následne s autobusom.
Technológia sa však nebráni ani osobným autám. Tým by mal stačiť jeden „prijímač“. Ak sa osvedčí, bude to pre elektromobily znamenať razantnú „diétu“. Čerpanie energie počas jazdy priamo z vozovky ich totiž zbaví nutnosti voziť so sebou ťažký „balast“ v podobe veľkého objemu akumulátorov. Stačiť bude menšia kapacita pre jazdu na kratšie trate. Pri tých dlhších pomôže nabíjacia cesta a bez nutnosti dlhých zastávok na nabíjacích staniciach. „Dnešok je pre nás míľnikom. Som rád, že postupujeme podľa plánu a teraz sme pripravení na švédsku klímu a podmienky,“ povedal pri spustení prác Hĺkan Sundelin z konzorcia Smartroad Gotland.