Bugatti: V Molsheime chcú lacnejší model. Bude to SUV či GT?

Bugatti síce vďaka Chironu konečne zarába, ale svoje dlhy z Veyronu stále nevyrovnalo. Do budúcnosti tak plánuje druhý model. Možno nie taký extrémny, ale rozhodne masovejší a ziskovejší.

03.12.2019 16:00
debata
Druhým modelom Bugatti mala byť hyperluxusná... Foto: Bugatti
Bugatti Galibier Concept - 2009 Druhým modelom Bugatti mala byť hyperluxusná limuzína Galibier. Tá však dostala červenú. Vyzerá to skôr na crossover alebo GT. A vylúčený nie je ani čisto elektrický pohon. Smädný 16-valec so štyrmi turbami a výkonom 1 500 koní nástupcu už určite nedostane.

Od roku 1998, keď Volkswagen kúpil Bugatti, nalial do slávnej značky miliardy eur. Tie sa však nikdy nevrátili. Vývoj superšportu Veyron bol taký drahý, že ani 500 vyrobených exemplárov v cene minimálne milión eur nestačilo pokryť náklady. A nielen to. Podľa viacerých zdrojov bol Veyron jedným z najstratovejších projektov v histórii automobilového priemyslu. Tak napríklad analytická spoločnosť Berstain Reasearch uviedla, že na každom Veyrone prerobil koncern VW približne 5,6 milióna eur. Nový Chiron, predstavený v roku 2015, preto zdražel na 2,5 milióna eur a to nehovoríme o limitovaných edíciách Chiron Sport, Divo či o solitérnom Bugatti Voiture Noire.

V súčasnosti je tak automobilka pod vedením šéfa Stephana Winkelmanna, ktorý prišiel do Molsheimu z Lamborghini, síce zisková, ale sekeru, ktorú zaťala do koncernovej kasy, stále nevyrovnala. Aj preto je už roky v hre druhý modelový rad. Najprv sa šuškalo o ultraluxusnej limuzíne Galibier, dokonca predstavenej ako koncept v roku 2009, ale na jej produkciu nikdy nedošlo. Winkelmann vidí cestu iným smerom. Pre Bloomberg prezradil, že Bugatti potrebuje auto lacnejšie ako Chiron. Malo by byť štvormiestne s karosériou typu crossover alebo GT. Cena klesne na 500 000 až jeden milión eur. To je síce stále vysoká čiastka, ale len približne tretina z cenovky Chironu.

Bugatti by tým trochu stratilo na exkluzivite, pretože novinka by pravdepodobne čiastočne zdieľala koncernovú techniku, ale zároveň umožnila vyrábať lacnejšie a väčšie množstvo vozidiel. „Priemysel sa mení a my sa musíme zaoberať tým, aké sú možnosti pre ďalší rozvoj Bugatti,“ konštatoval Winkelmann. Zároveň priznal, že schválenie takéhoto projektu nebude ľahké. Veľa času však už Bugatti nemá. Z Chironu s plánovanou produkciou 500 kusov už vzniklo 400 a po jej ukončení nemajú v Molsheime zatiaľ náhradu. A už vôbec nie s extrémne „smädným“ 1 500-koňovým 16-valcom. Winkelmann dokonca nevylúčil elektrifikáciu.

„Myslím, že naše nové auto by mohlo byť pokojne elektrické, ale pod podmienkou, že bude najlepšie svojho druhu,“ povedal už dávnejšie Winkelmann. Ďalej spresnil, že bude veľmi rýchle, ale na rozdiel od Chironu použiteľné pre každodenný život. Čo to bude, ukáže až budúcnosť. V každom prípade by elektrické GT alebo crossover pomohli automobilke zoškrtať ostro sledované emisie CO2 a tiež vyniknúť, pretože konkurencia, ako Rolls-Royce, Bentley či Aston Martin, s uvedením elektromobilov zatiaľ váhajú. Pritom vysoká cena elektrického pohonu by sa v cene nového Bugatti dala zamaskovať oveľa ľahšie ako pri bežných elektromobiloch.
Bugatti Galibier Concept - 2009
Bugatti Galibier Concept - 2009
+9Bugatti Galibier Concept - 2009

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti
Články podľa značiek