Obrovský úspech rumunskej Dacie, ktorá sa dokázala za necelých 15 rokov prepracovať prakticky z nuly do prvej desiatky najpredávanejších značiek Európy, spočíva v sympatickom dizajne, solídnej kvalite, praktickosti, a najmä cene, ktorou Rumuni podliezli všetku konkurenciu. Nové emisné a bezpečnostné normy však túto konkurenčnú výhodu Dacie ohrozujú. Náklady na zabudovanie autonómnych bŕzd, monitoringu jazdných prúdov či nízkoemisných technológií sú totiž rovnaké, či daný prvok použijete v aute renomovaného výrobcu, alebo v lacnej Dacii. V Pitešti sa však pokúsia o nemožné.
Nové generácie Dacie Sandero a Dacie Logan, ktoré sa predstavia už na jarnom autosalóne v Ženeve, by mali byť stále lacné. Napriek tomu, že v ich histórii podstúpia doslova revolučné zmeny. Ako tvrdí francúzsky L’Argus, opustia lacnú platformu B0 a vymenia ju za drahšiu CMF-B, ktorú poznáme z nového Renaultu Clio, Capturu či Nissanu Micra. Dacia však využije jej jednoduchšiu verziu „Low Spec“, ktorá nebude obsahovať všetky dostupné technológie. Zmena bola i tak nutná, pretože okrem známych motorov 1,0 SCe a 1,0 TCe či diesla 1,5 Blue dCi zamieri pod kapotu aj 48 V mild-hybridná technológia. A tá by už nebola kompatibilná s platformou B0.
Mild-hybrid spojí atmosférický motor 1,6 E-Tec s výkonným štartérom-generátorom a malou batériou. Výkon má vzrásť až na 140 koní, čo znamená, že hybrid bude vôbec najvýkonnejšou verziou. Väčšia elektrifikácia vraj neprichádza do úvahy. Bonusom majú byť nielen nižšie emisie, ale aj vyššia bezpečnosť a viac priestoru pre posádku, ktorý bude výsledkom väčšieho rázvoru náprav. L’Argus tiež na základe špionážnych fotiek maskovaných predsériových prototypov tvrdí, že nový Logan a Sandero sa dizajnom posunú viac ku „germánskemu“ vkusu. Zvýšiť sa má aj kvalita materiálov v interiéri a jeho vybavenie.
Kvôli zníženiu nákladov využijú Logan a Sandero maximálnu unifikáciu. Klimatizáciu, infotainment či kolesá si jednoducho požičajú z Dustera. Výroba bude spustená v lete 2020. K prvým zákazníkom by sa mali technologické dvojčatá dostať na jeseň. Najprv Sandero a následne Logan. A o koľko budú drahšie? L’Argus tvrdí, že v porovnaní so súčasnou generáciou by malo prísť k zvýšeniu ceny o 200 až 300 eur, čo je vzhľadom na zlepšenia akceptovateľné. Základná cena sa tak stále udrží pod úrovňou 7 000 eur.