Mazda zatiaľ vytrvalo ignoruje módu downsizingu, preplňovaných benzínových motorov aj hybridizáciu. A jej prvý elektromobil MX-30, pôsobí dojazdom 200 km len ako nutné „emisné“ zlo v jej portfóliu. Zato masívne investovala do zdokonalenia atmosférických benzínových motorov, ktorého najnovším členom je 4-valec 2,0 Skyactiv-X. Tento revolučný motor má síce kompresor, ale ten slúži na vytváranie špecifických podmienok spaľovania, pri ktorých môže novinka využívať rovnaký princíp zapálenia zmesi ako naftové motory. Aj preto si Skyactiv-X vyslúžil prezývku „diesel na benzín“.
A hoci európskym emisným priemerom CO2 za rok 2018 s hodnotou 135,2 gramu na kilometer, patrí Mazda spomedzi dvadsiatich značiek k najhorším, na zákazníkov jej najnovší počin zabral. Šéf európskej divízie hlási, že záujem o motor Skyactiv-X prekonal všetky pôvodné očakávania. Zatiaľ sa predstavil v modeloch Mazda 3 a Mazda CX-30. Šéf Európskeho zastúpenia Yasuhiro Aoyama prezradil, že v prípade Mazdy 3 registruje automobilka až 60 % objednávok na motor Skyactiv-X a v prípade crossoveru CX-3, 45 %.
Zákazníkov neodradila ani nedávno ohlásená zvolávacia akcia, ktorá sa dotkla 6 000 exemplárov vozidiel Mazdy, práve v súvislosti s revolučným motorom Skyactiv-X. Ich pohonné jednotky mohli mať totiž problém s dodávkou paliva. Stojí za tým chybný softvér, ktorý vypočítaval nesprávne pomery vzduchu a benzínu. Dôsledkom sa mohlo stať nielen potenciálne zníženie výkonu, ale aj úplné zlyhanie motora. Mazda rieši nedostatky prehratím softvéru. Celá operácia si vyžaduje približne 30 minút. Uvidíme, či rozšírenie novej technológie bude Mazde stačiť, aby zrazila flotilové emisie CO2 v budúcom roku na 95 g/km.