Elektrifikácia neobišla ani automobilku z Zuffenhausenu. Realitou sú plug-in hybridné verzie Panamery a Cayennu a dokonca čisto elektrické Porsche Taycan. Legendárny model 911 sa však zatiaľ bránil akejkoľvek zmene. Klasika jednoducho ostávala klasikou. Lenže nové emisné normy klepú na dvere a neujde pred nimi ani jedno z najslávnejších športových áut planéty so 6-valcovým boxerom za zadnopu nápravou. O hybridnej deväťstojedenástke sa napokon špekuluje už niekoľko rokov. Až teraz však šéf Porsche Oliver Blume pre Top Gear definitívne potvrdil, že hybridné Porsche 911 naozaj príde.
„V každom modelovom rade chceme mať verzie so spaľovacími motormi, hybridy aj čisté elektromobily, či už ide o sedany, SUV alebo kupé,“ povedal Blume. Na adresu hybridného Porsche 911 navyše dodal, že pôjde o vôbec najvýkonnejšie sériové Porsche 911, pritom však nemá ísť o plug-in hybrid. „Chceme hybrid, ktorý si so sebou nebude musieť voziť zbytočnú hmotnosť akumulátorov. Máme s tým už skúsenosti, pozrite sa na okruhové Porsche 919 Hybrid Evo,“ vysvetlil. Asi pôjde o poriadnu „raketu“, pretože práve toto auto je rekordérom okruhu Nürburgring, ktorý zvládlo pod päť minút a dvadsať sekúnd.
V civilnej podobe by 911 Hybrid malo vychádzať z najvýkonnejšej verzie Turbo S, ktorá by mala mať výkon 640 koní a s pomocou elektromotora až 700. Dvojspojková prevodovka PDK je už dnes pripravená na prenos 800 Nm krútiaceho momentu, čo znamená, že s hybridom sa rátalo hneď od začiatku vývoja aktuálnej generácie s kódovým označením 992. Podľa webu Motor1 bude batéria umiestnená v prednej časti vozidla, čím Porsche dosiahne ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravy. Na finálne parametre si však ešte počkáme. Novinka má byť totiž predstavená až v priebehu roka 2022.