Mercedes-Benz GLA: Nová generácia bude viac SUV

Mercedes-Benz rozširuje ponuku novej triedy A rýchlym tempom. Chýba už len crossover GLA. Predstaví sa ešte tento rok. Prekvapí kompaktnejšími rozmermi aj elektrickou verziou.

05.12.2019 19:00
debata
Druhá generácia crossoveru GLA bude inklinovať... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA - maskované prototypy 2019 Druhá generácia crossoveru GLA bude inklinovať viac k triede SUV. Bude totiž kratšia vyššia.

Z novej generácie triedy A je na svete 5-dverový hatchback, 4-dverové kupé CLA, jeho kombi verzia Shooting Brake aj premiérový sedan. Na platforme MFA vyrástla tiež nová trieda B a novučké kompaktné SUV GLB s troma radmi sedadiel. Do kompletného portfólia chýba už len crossover GLA. A ten sa predstaví už za pár dní Pre Stuttgart je dôležitým modelom, veď od roku 2014 putovalo k zákazníkom už viac ako milión exemplárov. Novinka sa pritom musí vyrovnať s celkom novými súpermi – napríklad BMW X2 či Audi Q2 a zároveň si nepodrážať nohy s väčším GLB.

Prvá snímka interiéru odhaľuje, že GLA si... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA - maskované prototypy 2019 Prvá snímka interiéru odhaľuje, že GLA si požičia palubnú dosku z väčšieho 7-miestneho SUV GLB a že bude disponovať ochranov pri vystupovaní. Napríklad aj pri priblížení cyklistov.

Možno aj preto pristúpilal Mercedes-Benz k zaujímavému kroku. Kým rázvor náprav natiahol o 30 mm na konečných 2 792, celkovú dĺžku nového GLA zredukoval o 20 mm (4 404 mm). Novinka bude tiež o 100 mm vyššia (1 594 mm). Vyčítať z toho môžeme niekoľko informácii. Interiér GLA bude priestrannejší ako doteraz, čo bolo predmetom častej kritiky, a jeho proporcie budú inklinovať viac k triede SUV, ako k obyčajnému out-doorovému hatchbacku so zvýšeným podvozkom. Väčší bude batožinový priestor aj variabilita vďaka posuvným zadným sedadlám.

V ponuke zostane pohon oboch náprav 4Matic.... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA - maskované prototypy 2019 V ponuke zostane pohon oboch náprav 4Matic. Novinkou sa stane plug-in hybrid 250 EQ Power a čisto elektrická verzia EQA.
Prvá snímka interiéru naznačuje, že GLA si požičia palubnú dosku z väčšieho GLB, čo ho odlíši od ostatných verzií áčka. To isté bude platiť o výplniach dverí. Očakávať môžeme moderný infotainment MBUX s dvojicou displejov a umelou inteligenciou, ktorá umožní pokročilé hlasové ovládanie. Podobne ako v ostatných „áčkach" a „béčkach“. Unifikovanú bude aj ponuka motorov. Základom sa stanú 4-valce vyvinuté v spolupráci s Renaultom. Teda benzínový motor s objemom 1,33 litra a diesel s objemom 1,5 litra. Doplnia ich stuttgartské dvojlitre. V závislosti od motorov budú k dispozícii 6-stupňové manuálne, 7-stupňové dvojspojkové alebo 8-stupňové automatické prevodovky. Nevypadne ani pohon oboch náprav 4Matic. Na sprísnené emisné normy zareaguje GLA plug-in hybridnou verziou 250 EQ Power, ktorá spojí motor 1,3 s elektro­motorom zabudovaným v prevodovke. Spolu by mali ponúkať 160 kW. Batérie s kapacitou 15,6 kWh budú stačiť na 60 km čisto elektrického dojazdu. Ale to nie je všetko. Na rok 2021 sa chystá čisto elektrická verziu EQA s dojazdom 480 km. Viac sa o pripravovanej novinke dozvieme už 11. decembra, kedy má GLA plánovanú svetovú statickú premiéru.
Mercedes-Benz GLA - maskované prototypy 2019
Mercedes-Benz GLA - maskované prototypy 2019
+7Mercedes-Benz GLA - maskované prototypy 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz GLA
Články podľa značiek