Horšie však je, že ani po ôsmich mesiacoch predaja, sa jej nepodarilo prekonať odbyt Rapidu. A ten nebol nikdy oslnivý. To asi nik neočakával. Nízke čísla v prvom polroku sú vzhľadom na štart predaja síce logické, no letné a jesenné mesiace už môžeme brať za relevantné. V júli predal Škoda 3 873, v auguste 4 884, v septembri 4 318 a v októbri 4 396 kusov. Ani v jednom prípade sa teda Scale nepodarilo prekročiť 5-tisícovú hranicu. Predaje lacnejšieho Rapidu, ktorý bol v ponuke ako hatchback aj liftback, pritom bežne dosahovali úroveň 6 000 kusov a viac. K piatim tisícom klesli registrácie až v čase jeho ústupu. A Octavia? Mesačné registrácie výbehovej tretej generácie sa tento rok pohybovali od 17 000 do 21 000 kusov.
Otázkou ostáva, či by nebolo pre Škodu lepšie ponechať na trhu modernizovaný Rapid, tak ako to teraz robí v Rusku, a nepúšťať sa zbytočne do priameho boja s velikánmi nižšej strednej triedy. Úspech Škody bol vždy postavený na ponuke áut, ktoré operovali v akýchsi medzisegmentoch. Platilo to o Rapide, Octavii, Superbe a napokon, platí to aj o novom SUV Kamiq, ktorý je outdoorovou Scalou. Kým však Scala so svojim lacnejším korienkom a vysokou cenou môže len ťažko stiahnuť na svoju stranu zákazníkov Golfu alebo Focusu, Kamiq je popri menšom VW T-Cross alebo Renaulte Captur doslova hviezdou.Škoda Scala: ‘Český Golf‘ predajmi zatiaľ neoslnil. Rapid bol úspešnejší
Škoda spustila predaj nového hatchbacku Scala len vo februári, takže jeho registrácie nemožno celkom porovnávať s Rapidom, ktorý nahradila. Zatiaľ to však na veľký úspech nevyzerá.
Foto: Škoda-Auto
Mala to byť rana do čierneho. Škoda chcela Scalou, nahrádzajúcou cenovo orientovaný Rapid, zamiešať karty v nižšej strednej triede. Po prvýkrát s čistokrvným hatchbackom. Stavila na modernejší dizajn, vyspelú konektivitu, moderné asistenčné systémy a infotainment. Zatiaľ to však na zákazníkov príliš nezabralo. Škoda totiž Scalou vstúpila do vysokokonkurenčného prostredia, ktorý ovláda VW Golf, Ford Focus či Opel Astra. A to aj sebavedomou cenou, hoci nie je tajomstvom, že základom Scaly nie je platforma Golfu ani Octavie, ale jej jednoduchšia verzia MQB A0, ktorú požíva VW Polo alebo Seat Ibiza. Možno aj preto sa nedostal medzi finalistov ankety Európske auto roka 2020.
© Autorské práva vyhradené