Tesla má na stole už viac ako 250 000 objednávok na svoj Cybertruck. O neúspechu prvého pikapu sa teda hovoriť rozhodne nedá, hoci na mnohých zapôsobil jeho dizajn ako studená sprcha. Cybertruck je naozaj iný, akoby vznikal na objednávku americkej armády. Karosériu tvoria prakticky rovné plochy spojené do akéhosi „oceľového origami“.
Lenže ono to má logiku. Za všetkým stojí podľa príspevku Elona Muska na Twitteri špeciálny materiál, z ktorého je karoséria vyrobená. Ide o oceľ, ktorá je 38-krát pevnejšia ako tá bežná. Musk ju označuje ako 30X a popisuje ju ako nový typ nerezovej ocele, ktorá prechádza procesom spracovania za studena.
Jej obmedzením je, že sa nedá tvarovať tak ľahko ako iné typy ocele. Je jednoducho príliš pevná na to, aby ju zvládol normálny lis a príliš krehká na to, aby z nej bolo možné vytvárať ľubovoľné tvary. Podľa Muska si už samotné ohýbanie vyžadovalo stavbu špeciálneho lisu so špeciálnymi raznicami.
Vyzerá to teda tak, že dizajn diktovali skôr technológie ako estetika. Cybertruck tým získal štýl neviditeľných lietadiel stealth. Na druhej strane je výhodou, že oceľ 30X je neporovnateľne lacnejšia ako oceľ, ktorú používajú spoločnosti, ktoré sa venujú úprave vozidiel s balistickou ochranou. Musk ju plánuje využiť aj vo svojom vesmírnom programe namiesto drahého titánu.
Mala by z nej byť postavená raketa spoločnosti Space X. Aj preto si Tesla túto oceľ sama vyrába a vraj je schopná veľkých dodávok. Momentálne pracuje na technológii jej tvarovania. Ak to zvládne, možno sa s ňou stretneme aj na ďalších produktoch Tesly.