
Nie je tajomstvom, že koncern Volkswagen si už roky brúsi zuby na Indiu. V súčasnosti ide totiž o štvrtý najväčší automobilový trh planéty po Číne, USA a Nemecku. Pôvodne chcel nememcký koncern preniknúť do tohto regiónu kooperáciou so Suzuki a neskôr prostredníctvom indickej spoločnosti Tata Motors. Oba projekty ale skrachovali. Nemecká automobilka nemienila „podliezť“ svoje bezpečnostné štandardy len s cieľom dosiahnutia čo najnižšej ceny. Na platformách tamojších Suzuki či modelov Tata by totiž vznikli autá, ktoré by nespĺňali normy VW, a ak by ich vyvinuli z európskych modelov, boli by zas pre Indov príliš drahé.

Volkswagen sa však svojej ambície nevzdal a vlani rozhodol, že vývoj nových lacných vozidiel pre Indiu bude zastrešovať česká Škoda. Tak sa zrodil projekt India 2.0. V rámci neho otvorila vlani Škoda v indickej Pune celkom nové technologické centrum s cieľom využiť lokálny potenciál, ako spoluprácu s tamojšími univerzitami a tiež indickými dizajnérmi, konštruktérmi a dodávateľmi. Práve lokálny vývoj je podľa koncernu kľúčom k úspechu. A dnes tu máme prvé informácie o produktoch, ktoré by mali už v budúcom roku zamieriť k indickým zákazníkom.

Na februárovom autosalóne v Dillí predstaví Škoda koncept cenovo orientovaného SUV. Stáť bude na lacnejšej koncernovej platforme MQB A0-IN, ktorá sa stane základom aj pre sesterský sedan. Oba budú dostupné s logami Škoda a VW. „Pokiaľ chceme byť konkurencieschopní, potom musíme splniť požiadavky indických zákazníkov. A tie sú celkom iné s akými sa stretávame vo zvyšku sveta,“ komentoval stratégiu šéf Škody Bernhard Maier pre Autonews Europe. Jednoducho, auto úspešné v Rusku alebo v Číne nie je stále vhodné pre Indiu, a, naopak, indické modely nevyhovujú iným trhom.
Práve orientáciou na potreby Indov chce Škoda prelomiť indický „monopol“ Maruti Suzuki alebo Hyundaia, ktoré zahlcujú tamojší trh špecifickými a najmä lacnými modelmi. Škoda však môže ťažiť z nových emisných noriem BS-6, ktoré začnú v Indii platiť od apríla budúceho roka. A i keď sa očakáva masívny nákup vozidiel pred zlomovým dátumom, bude Škoda na splnenie noriem pripravená lepšie než konkurencia. Naopak, prítomnosť emisných technológií indické autá zdražie. Uvidíme, či Škoda a VW využijú aj svoje skúsenosti z Číny, kde už VW vytvoril lacnú značku Jetta. Iste nie náhodou sú jej prvými zástupcami práve SUV a sedan.