Škoda predstaví nové lacné SUV. K nám sa ale nedostane

10.12.2019 19:00

Koncern VW už roky baží po úspechu na miliardovom indickom trhu. Doterajšie pokusy však zlyhali. Stále to ale nevzdáva. Touto ťažkou úlohou poveril tentoraz Škodu, ktorá vyvíja lacné modely pre tamojší trh. Prvý z nich sa má predstaviť už vo februári.

Lacné SUV a sedan využijú platformu MQB A0-IN,...
Lacné SUV a sedan využijú platformu MQB A0-IN, ktorá je síce lacnejšia ako jej európske verzie, no bude dostatočne dobrá na to, aby indické modely Škody a Volkswagenu splnili koncernové štandardy na bezpečnosť a emisie. Autor: Škoda-Auto

Nie je tajomstvom, že koncern Volkswagen si už roky brúsi zuby na Indiu. V súčasnosti ide totiž o štvrtý najväčší automobilový trh planéty po Číne, USA a Nemecku. Pôvodne chcel nememcký koncern preniknúť do tohto regiónu kooperáciou so Suzuki a neskôr prostredníctvom indickej spoločnosti Tata Motors. Oba projekty ale skrachovali. Nemecká automobilka nemienila „podliezť“ svoje bezpečnostné štandardy len s cieľom dosiahnutia čo najnižšej ceny. Na platformách tamojších Suzuki či modelov Tata by totiž vznikli autá, ktoré by nespĺňali normy VW, a ak by ich vyvinuli z európskych modelov, boli by zas pre Indov príliš drahé.

Škoda v Indii vyrába niekoľko modelov, ale z...
Škoda v Indii vyrába niekoľko modelov, ale z dôvodu vyššej ceny nedokážu preraziť tak, ako lacná konkurencia od Hyundaia alebo Suzuki. Autor: Škoda-Auto

Volkswagen sa však svojej ambície nevzdal a vlani rozhodol, že vývoj nových lacných vozidiel pre Indiu bude zastrešovať česká Škoda. Tak sa zrodil projekt India 2.0. V rámci neho otvorila vlani Škoda v indickej Pune celkom nové technologické centrum s cieľom využiť lokálny potenciál, ako spoluprácu s tamojšími univerzitami a tiež indickými dizajnérmi, konštruktérmi a dodávateľmi. Práve lokálny vývoj je podľa koncernu kľúčom k úspechu. A dnes tu máme prvé informácie o produktoch, ktoré by mali už v budúcom roku zamieriť k indickým zákazníkom.

Škoda vybudovala v Indii kvôli vývoju lacných...
Škoda vybudovala v Indii kvôli vývoju lacných modelov vlastné technologické centrum v Pune. Autor: Škoda-Auto

Na februárovom autosalóne v Dillí predstaví Škoda koncept cenovo orientovaného SUV. Stáť bude na lacnejšej koncernovej platforme MQB A0-IN, ktorá sa stane základom aj pre sesterský sedan. Oba budú dostupné s logami Škoda a VW. „Pokiaľ chceme byť konkurencieschopní, potom musíme splniť požiadavky indických zákazníkov. A tie sú celkom iné s akými sa stretávame vo zvyšku sveta,“ komentoval stratégiu šéf Škody Bernhard Maier pre Autonews Europe. Jednoducho, auto úspešné v Rusku alebo v Číne nie je stále vhodné pre Indiu, a, naopak, indické modely nevyhovujú iným trhom.

Práve orientáciou na potreby Indov chce Škoda prelomiť indický „monopol“ Maruti Suzuki alebo Hyundaia, ktoré zahlcujú tamojší trh špecifickými a najmä lacnými modelmi. Škoda však môže ťažiť z nových emisných noriem BS-6, ktoré začnú v Indii platiť od apríla budúceho roka. A i keď sa očakáva masívny nákup vozidiel pred zlomovým dátumom, bude Škoda na splnenie noriem pripravená lepšie než konkurencia. Naopak, prítomnosť emisných technológií indické autá zdražie. Uvidíme, či Škoda a VW využijú aj svoje skúsenosti z Číny, kde už VW vytvoril lacnú značku Jetta. Iste nie náhodou sú jej prvými zástupcami práve SUV a sedan.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#VW #Volkswagen #Škoda-Auto #Škoda #India
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek