Škoda Karoq bude z Bratislavy. Je rozhodnuté

09.12.2019 16:00

Podľa šéfa Škody Bernharda Maiera presunie automobilka výrobu Škody Karoq do závodu v Devínskej Novej Vsi. A to už budúci rok.

Už pri uvedení Škody Karoq musela česká...
Už pri uvedení Škody Karoq musela česká automobilka riešiť zložitú logistiku. V Mladej Boleslavi boli linky plné a závod v Kvasinách vyrábal aj sesterský Seat Ateca. Kapacity v Kvasinách teraz ale uvoľní premiestnenie Karoqu do Bratislavy. Autor: Škoda-Auto

Škoda je hviezdou koncernu Volkswagen. Jej produkty sú žiadané a jej zisková marža dosahuje až osem percent. Má však jeden zásadný problém – nedostatok výrobných kapacít. Podľa Bernharda Maiera, šéfa automobilky, by totiž dokázala ročne vyrobiť a predať o 100 000 áut viac, ako je v jej silách so súčasnými produkčnými možnosťami. Tento problém sa ešte zhoršil po tom, čo koncern VW zastavil projekt výstavby nového závodu v Turecku z dôvodu vojenskej operácie v Sýrii. Práve tu mala byť presunutá výroba nového Superbu, čo by uvoľnilo fabriky v domácich závodoch.

„Áno, už v vlani sme mohli predať aj o 100 000 áut viac. A teraz je toto číslo ešte vyššie. V niektorých krajinách máme vysoký trhový podiel. V Izraeli napríklad osem percent a v Českej republike viac ako 30 percent. Stále sú ale trhy, najmä v južnej Európe, kde by sme mohli svoj podiel zvýšiť,“ povedal Maier pre Automotive News Europe. Situáciu skomplikuje aj príchod novej Octavie, ktorá je bestsellerom českej značky. Automobilka totiž predpokladá rastúci záujem. Podľa Bernharda Maiera, bude musieť preto koncern VW využiť efektívne súčasné kapacity. „Nemá zmysle robiť čosi na jeden alebo dva roky. My teraz potrebujeme v rámci koncernu nájsť kapacitu na sto tisíc áut.“

A práve v tejto súvislosti Maier spomenul zaujímavú informáciu. Vo vedení koncernu bolo rozhodnuté, že SUV Škoda Karoq, ktorá v súčasnosti schádza z montážnych liniek v českých Kvasinách, bude presunutá na linky závodu Volkswagenu v Bratislave. Teoreticky by tu potom mohla vznikať aj Ateca. Pôvodne sa špekulovalo, že v Devínskej Novej Vsi umiestni koncern produkciu VW Passat. Nakoniec však padla voľba na Karoq. Zmena produkčného miesta Karoqu je ale pravdepodobne len začiatkom veľkej logistickej rošády v rámci koncernu VW, ktorá má viesť k zvýšeniu jeho produkčných možností aj bez závodu v Turecku.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Škoda-Auto #Škoda Karoq #Škoda #Bernhard Maier
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 12. 20191.232 €1.324 €
2. 12. 2019zlacnenie1.232 €zlacnenie1.324 €
25. 11. 2019zlacnenie1.233 €1.326 €
18. 11. 2019zlacnenie1.235 €zdraženie1.326 €
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR