Zdá sa, že život legendárnej Lady Niva, dnes už len Lady 4×4, je nekonečný. Vyrába sa od roku 1977, ale tak rýchlo nás neopustí. A to napriek tomu, že vlani v auguste na autosalóne v Moskve debutoval koncept Lada 4×4, už na platforme CMF-B LS aliancie Renault-Nissan. Lenže do výroby zamieri produkčná verzia konceptu až v roku 2022. Dovtedy bude musieť stará dobrá „Niva“ držať stráž. Aj preto sa v Togliatti rozhodli pre ďalší facelift. Tentoraz o čosi dôslednejší.
Novinka modelového roka 2020 má dostať integrované denné svetlá v prednom nárazníku a množstvo prvkov z verzie Urban, ako štandard. V interiéri má zaujať celkom nový prístrojový panel, prepracovaná stredová konzola s novým ovládaním kúrenia či klimatizácie. Niva si tiež požičia volant z novej Vesty. A mala by byť tiež výrazne tichšia – vďaka vylepšenému odhlučneniu. Počíta tiež so štyrmi airbagmi. Technika ostane pôvodná. Pod kapotou bude pracovať aj naďalej atmosférický 4-valec 1,7i spojený s 5-stupňovou prevodovkou, redukciou a stálym pohonom oboch náprav.
Ruská ikona mala v modernizovanej podobe začať schádzať z liniek 26. novembra a doraziť na domáci trh už v decembri. Podľa najnovších informácií z ruských médií sa tak ale nestane. A nebude to ani v januári či vo februári. Stáť za tým má nízka kvalita. Lada totiž zistila, že niekoľko vyrobených exemplárov nemalo dobre uchytené posuvné lišty predných sedadiel. Pritom má ísť o pochybenie dodávateľa. A dodávatelia majú mať tiež na svedomí nedostatočné kapacity na dodávky nových volantov. Lada sa preto rozhodla nábeh výroby posunúť minimálne o dva mesiace.
Ak patríte k priaznivcom ruskej terénnej „modly“, nemusíte sa o Nivu obávať ani po roku 2022. Podľa viceprezidenta Renaultu pre euroázijský trh Nicolasa Maureho, ktorý v minulosti ešte zastával funkciu šéfa Lady, AvtoVaz plánuje vyrábať starú Ladu 4×4 paralelne popri tej novej. Je to ikona a navyše sa jej stále darí. Takže je možné, že ruská legenda sa dožije päťdesiatky v plnom zdraví. Na trhu by sa nemali tieto autá vzhľadom na rozdielnu koncepciu a cenu kanibalizovať. Lada by tak pritiahla nových zákazníkov bez toho, aby stratila tých starých, ktorým sa ani zďaleka nepáči ústup od tuhej zadnej nápravy či redukčnej prevodovky.