Nikola Tre: Elektrický ťahač vznikne z Iveca S-Way. Tvary ‘dodal‘ Italdesign

Americký konkurent Tesly v oblasti elektrických nákladných áut dal o sebe opäť vedieť. Tentoraz v Európe. Jeho projekt sa blíži do finále. Aj vďaka spolupráci s Ivecom a talianskou karosárňou Italdesign.

13.12.2019 19:00
debata
Kostrou ťahača Nikola Tre je nové Iveco S-Way.... Foto: Iveco
Nikola Tre - Iveco 2021 Kostrou ťahača Nikola Tre je nové Iveco S-Way. Na transformácii dizajnu jeho kabíny sa podieľalo štylistické štúdio Italdesign.

Spoločnosť Nikola Motor Corporation sa o svoje slovo prihlásila už v roku 2016, keď predstavila projekt vodíkového diaľkového ťahača Nikola One. Dokonca o rok skôr ako predviedla Tesla svoj kamión Semi. Medzitým sa toho ale veľa zmenilo. Nikola One dozrel do štádia prototypu a hneď po ňom nasledovala vizualizácia modelu Nikola Two pre kratšie vzdialenosti. Vlani sme sa zasa dozvedeli o vývoji Nikola Tre, určeného najmä pre Európu. A teraz prichádza s maketou prototypu, ktorý sa predstaví na výstave úžitkových vozidiel IAA 2020 v Hanoveri.

Od Iveca S-Way sa bude Nikola Tre líšiť aj... Foto: Iveco
Nikola Tre - Iveco 2021 Od Iveca S-Way sa bude Nikola Tre líšiť aj prepracovaným interiérom s vyspelým infotainmentom.
Základom sa stane známy európsky ťahač Iveco S-Way, ktorý bol na trh uvedený v júli 2018. Napokon, obe spoločnosti ohlásili partnerstvo pri vývoji ekologických nákladných áut už vlani. Hoci Nikola Tre počíta aj s vodíkovým pohonom, teda s pomocou palivových článkov, v prvej vlne zamieri k zákazníkom v čisto batériovej verzii. Bude mať akumulátory s kapacitou neuveriteľných 720 kWh, dva elektromotory s výkonom 480 kW a krútiacim momentom 1 800 Nm. Na jedno nabitie má súprava zvládnuť približne 400 km. K dispozícii budú dvoj- aj trojnápravové verzie v hmotnostnej triede od 18 do 26 ton. Na prerode naftového Iveca S-Way na elektrický ťahač Nikola One sa podieľalo aj slávne dizajnérske štúdio Italdesign. Nikola zas okrem samotného elektrického pohonu dodala aj vyspelý navigačný a informačný systém. Prvé exempláre by sa mali dosť k zákazníkom v roku 2021. O dva roky neskôr bude nasledovať vodíková verzia, ktorá je cieľovým projektom. Tá umožní nulové emisie, dojazd až 1 200 km a zároveň rýchle doplnenie energie. Tankovanie vodíkových nádrží by pritom nemalo trvať viac ako 20 minút.
Nikola Tre - Iveco 2021
Nikola Tre - Iveco 2021
+7Nikola Tre - Iveco 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Italdesign #Iveco #Nikola #Nikola Tre
Články podľa značiek