Problémy ruského automobilového trhu viedli niektoré zahraničné značky k ústupu. Opel to v tejto krajine zabalil už v roku 2015. Zároveň koncern General Motors zatvoril svoj výrobný závod v Petrohrade a na trhu ponechal len niektoré modely Chevroletu a Cadillacu. Podobne rýchly spád má aj tohtoročný odchod Fordu z Ruska. Ústup ohlásil len v apríli a už v lete zatvoril tamojšie výrobné závody a zároveň odštartoval výpredaj skladových zásob osobných áut. Prítomná ostane len divízia úžitkových áut. To ale nie je koniec. Pre ďalší radikálny krok sa rozhodol opäť koncern GM, ktorý oznámil, že sa s ruským AvtoVazom dohodol na odpredaji jeho 50-percentného podielu v spoločnom podniku.
V ňom Chevrolet vyrábal SUV Niva. Ale nemýľte si ho s pôvodnou Nivou. Tá prišla o svoj názov už v roku 2002, keď AvtoVaz poskytol práva na toto označenie americkému partnerovi. Za všetkým stáli finančné problémy, ktoré znemožnili AvtoVazu priviesť na prelome tisícročí na svet novú generáciu Nivy, ktorú mal vo vysokom štádiu vývoja. Celý projekt nakoniec dokončil Chevrolet. Výsledkom bol Chevrolet Niva a tiež zmena označenia pôvodnej Nivy na Ladu 4×4. Práve odchod Chevroletu z Togliatti teraz otvára možnosť vrátiť ruskej ikone jej pôvodný názov. To napriek tomu, že AvtoVaz bude po odkúpení podielu pokračovať vo výrobe Chevroletu Niva.