Do akcie museli byť nasadené policajné zložky. A protesty proti SUV, ktoré považujú ekologicky zmýšľajúci Nemci za jedného z vinníkov znečisťovania klímy, pokračujú. Napríklad rozdávaním „falošných pokút“ s upozorneniami, že SUV nie sú vhodné do mesta, znečisťujú ovzdušie a že správanie majiteľov týchto áut je sebecké. A ako zareagovali nemeckí zákazníci? Ešte nikdy sa v tejto krajine nepredalo toľko športovo-úžitkových áut ako v roku 2019. Na zlomenie absolútneho rekordu im pritom stačilo 11 mesiacov. Predalo sa viac ako milión kusov a do konca roka ich má na nemeckých cestách podľa odhadov pribudnúť až 1,1 milióna.
Z celkového koláča registrácií nových áut v Nemecku si odhryzli celú tretinu. A zamieriť majú ešte vyššie. „Rýchle tempo predaja SUV bude pokračovať aj v budúcich rokoch,“ predpokladá odborník na automobilový priemysel Ferdinand Dudenhöffer. Mnohí totiž SUV považujú za vyjadrenie osobnej slobody a oceňujú pohodlie pri nastupovaní či lepší výhľad, píše agentúra DPA. Pre automobilky sú navyše zdrojom vysokých príjmov, vzhľadom na ich vyššie ceny a vyššie marže. „Trend prechodu na SUV je absurdným omylom v dobe klimatickej krízy,“ uviedla poslankyňa Spolkového snemu Ingrid Remmersová z opozičnej strany Ľavica.
„Takéto autá spotrebujú zbytočne veľa paliva, vypúšťajú veľa škodlivín, predstavujú vyššie bezpečnostné riziko a zaberajú veľa miesta v preplnených uliciach,“ tvrdí Remmersová. Nemecké združenie automobilového priemyslu VDA má však iný názor. Podľa neho sú SUV „veľmi efektívne“ a do ovzdušia vypúšťajú zhruba rovnaké množstvo oxidu uhličitého ako bežné osobné autá strednej triedy. „Popularita terénnych áut a SUV nie je žiadny nemecký, ale celosvetový fenomén,“ uviedol hovorca VDA. Za silným dopytom stojí podľa neho skutočnosť, že „zákazníkom prinášajú množstvo výhod“. Zdá sa teda, že doterajšie výstrahy nemeckých ekologických aktivistov na domáce publikum príliš nezabrali.