Neuron EV Torq: Na svete je ďalší elektrický ťahač ďalšieho startupu

S elektrickými kamiónmi sa doslova roztrhlo vrece. Má to ale chybičku krásy, zatiaľ z nich žiaden nejazdí. Uvidíme, či sa podarí preraziť americkému startupu Neuron EV.

26.12.2019 07:00
debata (1)
Neuron EV Torq vyniká aerodynamikou a tiež... Foto: Neuron
Neuron EV Torq - 2019 Neuron EV Torq vyniká aerodynamikou a tiež flexibilitou. Na platforme s elektrickým pohonom možno postaviť ťahač návesov na dlhé vzdialenosti, ale aj bežné nákladné auto.

Ponuka úžitkových elektrických áut je stále skromná. A tých z vyšších hmotnostných kategórií nulová. Tesla Semi ešte na trh nedorazila a podobne je to s produktmi konkurenčnej spoločnosti Nikola. O slovo sa však už hlásia ďalší hráči. Napríklad aj kalifornský startup Neuron EV. Ten vznikol v roku 2017 a nie je to tak dávno, čo prezentoval víziu elektrického pikapu, elektrického ťahača či autobusu. Teraz projekt dospel do ďalšieho štádia. Na svete je totiž funkčný prototyp ťahača Torq.

Sedadlo vodiča bude umiestnené v strede,... Foto: Neuron
Neuron EV Torq - 2019 Sedadlo vodiča bude umiestnené v strede, podobne ako pri Tesle Semi. Zadná časť interiéru je určená na relax.

Ako inak, predstavil sa na importnom veľtrhu v čínskom Šanghaji. O tom najzaujímavejšom, teda o pohone, však spoločnosť nič nepreradila. Nepoznáme výkon, kapacitu, typ akumulátorov ani dojazd na jedno nabitie. Zato Neuron EV tvrdí, že Torq je mimoriadne flexibilný. Meniť sa dokáže z ťahača návesov napríklad na valník či nákladné vozidlo. Umožňuje to variabilná platforma a ľahko vymeniteľná karoséria. Celé pohonné ústrojenstvo je zabudované práve v podvozku.

Neuron EV tiež uvádza, že škálovateľná je kapacita akumulátorov a rezervný zdroj energie, možno vo forme naftového alebo benzínového generátora. Na šetrení s energiou sa majú okrem rekuperácie podieľať aj solárne články a tiež aerodynamika karosérie. Sedadlo vodiča bude umiestnené v strede, podobne ako pri Tesle Semi. Zadná časť interiéru je určená na relax. Nechýba pohodlné lôžko ani televízia. O tom, či je Torq vybavený nejakou formou autonómneho riadenia, firma neinformuje. V každom prípade má byť vhodný aj na dlhé vzdialenosti.

Neuron EV tiež neprezradil, kedy plánuje komerčné nasadenie. S najväčšou pravdepodobnosťou sa mu ale nepodarí predbehnúť Teslu Semi ani projekt Nikola One, Two a Tre. Práve oni majú k sériovým linkám najbližšie.
Neuron EV Torq - 2019
Neuron EV Torq - 2019
+3Neuron EV Torq - 2019

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #kamión #elektrický kamión #neuron EV #Torq
Články podľa značiek