
Koncept superpevnej a hranatej karosérie vyrobenej zo špeciálnej ocele 30X, ktorá je až o 33-krát pevnejšia než bežný oceľový plech, a ktorá sa z dôvodu náročného tvarovania podpísala na minimalistickom dizajne Cybertrucku, je totiž nezlučiteľný s európskymi bezpečnostnými požiadavkami pre sériové autá. Myslí si to Stefan Teller, expert na bezpečnosť zo spoločnosti SGS-TÜV Saar GmbH. „Cybertruck nemá šancu prejsť európskym schvaľovacím procesom bez výraznej úpravy základnej koncepcie. Tá je v rozpore s bežnou európskou filozofiou bezpečnosti,“ povedal pre magazín Der Spiegel.
Na mysli má nielen bezpečnosť chodcov, s ktorými nemá toto „oceľové origami“ zľutovanie, ale čo je horšie, aj samotnú posádku. „Predná časť auta nesmie byť tuhá,“ vysvetľuje. „Nárazník a kapota musia mať schopnosť absorbovať časť energie, čím chránia chodcov.“ Podľa Tellera sa však na Tesle nič nedeformuje, čo predstavuje riziko aj pre ľudí v kabíne. „V prípade nárazu bude posádka vystavená extrémnym silám, takže jej nemusia pomôcť ani airbagy,“ upozorňuje Teller. Podľa neho nebude možné predávať z týchto dôvodov Cybertruck v Európe ako masovo vyrábané vozidlo. Elona Muska tak čaká ešte veľa práce.