
Po neúspešných pokusoch VW „podkúriť“ v Indii Suzuki, Hyundaiu či Renaultu, sa koncern rozhodol založiť v tejto druhej najľudnatejšej krajine sveta svoje výskumné a vývojové centrum a priniesť na trh lacné autá prispôsobené požiadavkám tamojších zákazníkov. Projektom India 2.0 bola poverená česká Škod. Dostala za úlohu navrhnúť niekoľko modelov na upravenej platforme MQB-A0-IN, ktorá by garantovala nízku cenu, ale zároveň spĺňala koncernové požiadavky na bezpečnosť a emisie.
Práce v indickej Pune, kde využíva Škoda lokálny vývojový potenciál, odvtedy pokročili, a tak sa blíži čas, keď uvidíme prvého zástupcu lacnej indickej flotily. Hoci sa novinky budú predávať aj s logom VW, ako prvá sa ukáže práve Škoda. Na februárový autosalón Auto Expo v Dillí privezie koncept Vision In, predobraz budúceho lacného SUV. No už v predstihu zverejňuje prvú oficiálnu skicu interiéru. Vyzerá lepšie, než by ste očakávali od auta, ktoré má Indov „loviť“ najmä prívetivou cenou.
Samozrejme, štúdia si môže dovoliť trochu exhibície, ale tentoraz by nemala byť príliš vzdialená sériovej realite. Prekvapuje, že dizajn palubnej dosky vychádza z novej Scaly a Octavie. Vrátane voľne stojaceho displeja infotainmentu, ktorý na uhlopriečke rozhodne nešetrí. Vision In bude dokonca disponovať virtuálnym kokpitom. Nechýba ani množstvo ozdobného chrómu či oranžových dekorácií, kryštalické prvky a box na nabíjanie smartfónov. Radiacu páku nahradil joystick „shift-by-wire“, ktorý poznáme z najnovšieho Golfu či Octavie. To je jasný dôkaz prítomnosti automatickej prevodovky.
Sériová podoba štúdie dlhej 4,26 metra, teda asi na úrovni Kamiqu, by sa mala dostať k indickým zákazníkom koncom budúceho roka. Neskôr bude nasledovať sedan. Pri výrobe využije Škoda množstvo lokálnych dodávateľov. Práve tým má dosiahnuť nízku cenu.