Nemecká automobilka Volkswagen predstavila svoj nový elektromobil ID.3, ktorý je začiatkom jej elektrickej expanzie, už v septembri vo Frankfurte nad Mohano. K zákazníkom má však ešte poriadne ďaleko. A to napriek tomu, že výroba v Zwickau už beží. VW si totiž nemôže dovoliť ani tú najmenšiu chybu. ID.3 je jeho budúcnosťou a každé zaváhanie by mohlo spôsobiť obrovské škody. Prvé vyrobené exempláre budú preto testovať najprv zamestnanci firmy a až keď sa ukáže, že všetko funguje tak, ako má, zamieri ID.3 k prvým klientom.
Malo by to byť v lete 2020, takže automobilka má ešte veľa času, aby postupne predstavovala ďalšie vychytávky. Tou najnovšou je zvukový podpis, respektíve „zvukový dizajn“, ako nazvali akustický prejav ID.3 vo Wolfsburgu. Aj tu postupoval VW veľmi precízne. Zvukový systém AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), ktorý bude povinný od júna 2019 pri všetkých nových elektromobiloch, aby sa zabránilo kolíziám s chodcami pri nízkych rýchlostiach, vyvinula spolu s hudobným skladateľom a producentom Leslie Mándokom. Ten vygeneroval špecifický zvuk, ktorý bude okolo seba ID.3 šíriť do rýchlosti 30 km/h.
„Zvukový prejav elektromobilu určuje jeho identitu. Zvuk musí byť suverénny a sympatický. Môže byť aj futuristický, predovšetkým však musí presvedčiť svojou jedinečnosťou,“ povedal Frank Welsch, člen predstavenstva Volkswagenu, v berlínskom komplexe Drive, kde automobilka nový zvuk predstavila. Má sa stať poznávacím znamením nielen samotného ID.3, ale aj ďalších elektrických Volkswagenov, ktoré budú nasledovať. Už v roku 2022 by malo z liniek zísť milión elektromobilov. Po ID.3 je plánovaný crossover ID.4 a tiež elektrické MPV.