Bosch predstaví nový lidar. Urýchli nástup autopilotov

13.01.2020 12:00

Na výstave CES v Las Vegas sa nemecký Bosch pochváli novou generáciou diaľkového laserového radaru, ale aj novou inteligentnou kamerou. Obe novinky zlepšia rozpoznávanie okolia vozidla, čo zvýši bezpečnosť a otvára nové možnosti pre systémy autonómneho riadenia.

Nový Lidar dokáže detekovať objekty na krátku...
Nový Lidar dokáže detekovať objekty na krátku aj dlhú vzdialenosť, a to oveľa presnejšie. Jeho údaje sú prospešné pre rôzne asistenčné a autonómne systémy. Autor: Bosch

To, že automobilovú sezónu od tohto roku už neotvára tradičný januárový autosalón v Detroite, ktorý presunuli na jún, ešte neznamená, že s príchodom nového roka tu nemáme novinky. O to viac totiž automobilky a ich dodávateľov láka výstava spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Napokon koketujú s ňou už dlhšie. Tradične sme tu mohli vidieť technologické premiéry od BMW, Audi, Volkswagenu či niektoré koncepty iných výrobcov. V Las Vegas nebude chýbať ani nemecký Bosch, jeden z popredných dodávateľov pre automobilový priemysel. Predstaví tu dve technológie súvisiace s bezpečnosťou a autonómnym riadením.

Prvou z nich je nový diaľkový lidar, čo je radar na báze laseru. V porovnaní s tými súčasnými bude mať väčší dosah a bude detekovať objekty oveľa presnejšie. A to aj v zlom počasí a za zhoršenej viditeľnosti či v ostrom slnku. „Náš lidar pracujúci na krátku aj dlhú vzdialenosť doplňuje medzeru medzi senzormi a uľahčuje možnosť plne autonómneho riadenia. Chceme, aby bola autonómna jazda bezpečná, pohodlná a fascinujúca,“ povedal Harald Kröger, člen predstavenstva Boschu. S bezpečnosťou súvisí aj nová inteligentná predná kamera, ktorá využíva počítačové videnie s umelou inteligenciou.

Kamera rozoznáva objekty a rozdeľuje ich do troch tried, ako sú vozidlá, chodci a cyklisti. Zároveň meria ich pohyb. Kamera navyše interpretuje to, čo vidí a je schopná rozlišovať aj medzi jazdným pruhom, trávnatou plochou alebo inou štruktúrou krajnice, a to dokonca bez dopravného značenia. Vďaka tomu môže vozidlo aktivovať autonómne brzdy oveľa účinnejšie. Kamera je založená na know-how spoločnosti Bosch a je integrovaná do čipu V3H japonskej spoločnosti Renesas. Kompatibilná môže byť aj so staršími asistenčnými systémami, čo by umožnilo rozšíriť ich možnosti.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#LiDAR #Bosch
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek