Tesla vznikla s cieľom dokázať, že čisto elektrický pohon môže konkurovať klasickým spaľovacím motorom. So žiadnou inou technológiou, napríklad hybridnou, alebo s palivovými článkami nikdy nerátala a ani neráta. Elon Musk preto asi nebude nadšený z konverzie, o ktorú sa postarala rakúska spoločnosť Obrist Powertrain. Jej zakladateľ a šéf Frank Obrist sa už dlhšie venuje hybridnej technológii, ktorá je podľa neho pre zákazníkov dostupnejšia. Mimochodom, Obrist pracoval v minulosti pre Félixa Wankela, takže rozhodne nejde o žiadneho nováčika.
Už vlani predstavila spoločnosť čínske Geely Emgrand EC7 prestavané na plug-in hybridný pohon označovaný ako HyperHybrid, so spotrebou len 1,42 litra benzínu na 100 km. A teraz si vzala do parády novú Teslu 3 s batériami s kapacitou 50 kWh. Z tých však veľa neostalo. Obrist totiž znížil počet článkov a tým aj kapacitu na 17,3 kWh, navyše použil staršie a lacnejšie články s kódovým označením 18650. Zvyšok potrebnej energie dodá generátor „Zero Vibration“ poháňaný originálnym dvojvalcom s výkonom 54 koní (40 kW). Ten je umiestnený v prednom batožinovom priestore Tesly 3 a má vynikať bezhlučným chodom a nulovými vibráciami. Jeho piesty sú totiž umiestnené paralelne a samostatné kľukové mechanizmy sa otáčajú proti sebe.
Len čo vozidlo dosiahne rýchlosť 64 km/h, spustí sa generátor s konštantným nabíjaním akumulátorov. To má podľa Obrist Powertrain prospievať životnosti batérií na rozdiel od rýchleho nabíjania na ultranabíjačkách. Výsledkom konverzie je Tesla 3 s dojazdom 1 000 km a priemernou spotrebou benzínu len 1,9 litra na 100 km. A okrem toho je tu ďalšia výhoda. Hmotnosť nižšia o viac ako 300 kg a, samozrejme, nižšia cena. Kým za batérie Tesly 3 s kapacitou 50 kWh zaplatia zákazníci približne 8 000 dolárov, batérie v hybridnom prototype stoja spolu s dvojvalcom a ďalším potrebným príslušenstvom len približne 3 600 dolárov.
Spoločnosť Obrist Powertrain neplánuje prestavby vozidiel Tesla, tento model si vybrala, pretože bol vhodný na zástavbu spaľovacieho motora v prednom kufri. V budúcnosti chce pohon HyperHybrid využiť vo vlastnom modeli, ktorý sa má predstaviť najskôr v roku 2023. Dovtedy však môže dôjsť k pozitívnemu vývoju v oblasti batérií, ktorý by mohol znížiť ich cenu, zvýšiť kapacitu a rýchlosť nabíjania. Potom by projekt Obrist Powertrain prišiel o niektoré benefity, na ktorých dnes stavia svoju budúcnosť.