Obrist Mark II: Toto je prvá Tesla s výfukom. V Rakúsku z nej urobili plug-in hybrid!

10.01.2020 16:00

Je to čisté rúhanie alebo dobrý nápad? Rakúska spoločnosť Obrist Powertrain tvrdí, že jej pohon HyperHybrid má v porovnaní s čisto elektrickým množstvo výhod. Najmä nižšiu cenu a väčší dojazd. Tesla 3 s ním spotrebuje na 100 km necelé dva litre benzínu.

Rakúska spoločnosť Obrist Powertrain...
Rakúska spoločnosť Obrist Powertrain implantovala do predného batožinového priestoru Tesly 3 malý generátor poháňaný kompaktným 2-valcom s výkonom 40 kW. To umožnilo znížiť kapacitu akumulátorov z pôvodných 50 kWh na 17,3 a navyše predĺžiť dojazd na 1000 km. Autor: Obrist Powertrain

Tesla vznikla s cieľom dokázať, že čisto elektrický pohon môže konkurovať klasickým spaľovacím motorom. So žiadnou inou technológiou, napríklad hybridnou, alebo s palivovými článkami nikdy nerátala a ani neráta. Elon Musk preto asi nebude nadšený z konverzie, o ktorú sa postarala rakúska spoločnosť Obrist Powertrain. Jej zakladateľ a šéf Frank Obrist sa už dlhšie venuje hybridnej technológii, ktorá je podľa neho pre zákazníkov dostupnejšia. Mimochodom, Obrist pracoval v minulosti pre Félixa Wankela, takže rozhodne nejde o žiadneho nováčika.

Už vlani predstavila spoločnosť čínske Geely Emgrand EC7 prestavané na plug-in hybridný pohon označovaný ako HyperHybrid, so spotrebou len 1,42 litra benzínu na 100 km. A teraz si vzala do parády novú Teslu 3 s batériami s kapacitou 50 kWh. Z tých však veľa neostalo. Obrist totiž znížil počet článkov a tým aj kapacitu na 17,3 kWh, navyše použil staršie a lacnejšie články s kódovým označením 18650. Zvyšok potrebnej energie dodá generátor „Zero Vibration“ poháňaný originálnym dvojvalcom s výkonom 54 koní (40 kW). Ten je umiestnený v prednom batožinovom priestore Tesly 3 a má vynikať bezhlučným chodom a nulovými vibráciami. Jeho piesty sú totiž umiestnené paralelne a samostatné kľukové mechanizmy sa otáčajú proti sebe.

Samotný generátor má veľmi zaujímavú...
Samotný generátor má veľmi zaujímavú konštrukciu. Jeho piesty nie sú spojené spoločným kľukovým hriadeľom. Umiestnenú sú paralelne, čo má eliminovať akékoľvek vibrácie. Autor: Obrist Powertrain

Len čo vozidlo dosiahne rýchlosť 64 km/h, spustí sa generátor s konštantným nabíjaním akumulátorov. To má podľa Obrist Powertrain prospievať životnosti batérií na rozdiel od rýchleho nabíjania na ultranabíjačkách. Výsledkom konverzie je Tesla 3 s dojazdom 1 000 km a priemernou spotrebou benzínu len 1,9 litra na 100 km. A okrem toho je tu ďalšia výhoda. Hmotnosť nižšia o viac ako 300 kg a, samozrejme, nižšia cena. Kým za batérie Tesly 3 s kapacitou 50 kWh zaplatia zákazníci približne 8 000 dolárov, batérie v hybridnom prototype stoja spolu s dvojvalcom a ďalším potrebným príslušenstvom len približne 3 600 dolárov.

Spoločnosť Obrist Powertrain neplánuje prestavby vozidiel Tesla, tento model si vybrala, pretože bol vhodný na zástavbu spaľovacieho motora v prednom kufri. V budúcnosti chce pohon HyperHybrid využiť vo vlastnom modeli, ktorý sa má predstaviť najskôr v roku 2023. Dovtedy však môže dôjsť k pozitívnemu vývoju v oblasti batérií, ktorý by mohol znížiť ich cenu, zvýšiť kapacitu a rýchlosť nabíjania. Potom by projekt Obrist Powertrain prišiel o niektoré benefity, na ktorých dnes stavia svoju budúcnosť.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Tesla 3 #Tesla #plug-in hybrid #PHEV #Obrist Powertrain #HypeHybrid
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek