Opel prepustí 4.100 zamestnancov. Každého štvrtého v Nemecku

Drahý prechod na nízkoemisné pohony si vyžaduje radikálne šetrenie. O prácu má v automobilovom priemysle prísť v najbližších rokoch až 80 000 ľudí. Po Continentali, Mercedese-Benz a Audi teraz oznámil masívne prepúšťanie Opel.

21.01.2020 18:00
debata (2)
Opel musí šetriť viac, ako pôvodne... Foto: Opel
Opel - výroba Opel musí šetriť viac, ako pôvodne predpokladal. Dôvodom je drahý prechod na nízkoemisné technológie.

V roku 2017 prešla nemecká automobilka Opel pod krídla francúzskeho koncernu PSA. A stal sa takmer zázrak. V extrémne krátkom čase sa Francúzom podarilo vrátiť nemeckú značku do čiernych čísiel. A to pri zachovaní všetkých pôvodných nemeckých závodov a dokonca aj vývojového centra v Russelsheime. Zdalo by sa, že obrat k lepšiemu si nebude vyžadovať ďalšie radikálne opatrenia. Lenže prechod na nízkoemisné technológie sa ukázal drahší, ako sa predpokladalo. Podľa agentúry Bloomberg má v súvislosti s elektrifikáciou prísť v najbližších rokoch v automobilovej brandži o prácu až 80 000 ľudí.

Prepúšťanie už koncom minulého roka ohlásil napríklad Continental, Mercedes-Benz či Audi. A teraz prichádza na rad Opel. Vedenie podniku sa s odbormi dohodlo, že do roku 2029 prepustí až 4 100 zamestnancov, čo predstavuje asi 14 % z 30 000 ľudí, ktorí pre Opel pracujú. Prvých 2 100 príde o zamestnanie v nasledujúcich piatich rokoch a zvyšní v ďalších štyroch vo dvoch etapách. Dramatický dosah to bude mať najmä na zamestnanosť v nemeckých továrňach v Rüsselsheime, Eisenachu a Kaiserslautene, kde pracuje 16 000 ľudí. Práve tu sa bude totiž prepúšťať. Znamená to, že „padáka“ dostane každý štvrtý nemecký zamestnanec.

„Táto dohoda prispeje k zlepšeniu našej konkurencieschop­nosti,“ uviedol v tlačovej správe šéf Opelu Michael Lohscheller. No sú tu aj pozitívne správy. Opel oznámil, že bude investovať do materského závodu v Russelsheime, kde bude vyrábať ďalšiu generáciu Opelu Astra. V roku 2021 sa na linkách objaví hatchback a v nasledujúcom aj kombi verzia Sports Tourer. Všetky nové modely Opelu budú pritom využívať technológiu PSA. Rozsiahla unifikácia je teda ďalším dôvodom, prečo nebude v budúcnosti Opel potrebovať toľko zamestnancov. Čosi podobné môžeme očakávať aj po fúzii koncernu PSA s taliansko-americkým konglomerátom Fiat Chrysler.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Opel
Články podľa značiek