Pseudodráma v Bruseli. Autosalón obsadili ekoaktivisti. Na autá liali ‘krv‘

Autosalóny už nebudú nikdy také ako v minulosti. Nielen kvôli klesajúcej popularite. Z áut sa v očiach mnohých stávajú nepriatelia planéty. V Bruseli na to upozornili aktivisti. Polícia odviedla 185 ľudí. Schytali to aj exponáty.

23.01.2020 18:00
debata (9)
Ani bruselský autosalón sa nezaobišiel bez... Foto: Youtube
Autosalón Brusel 2020 - protesty Ani bruselský autosalón sa nezaobišiel bez protestov ekologických aktivistov. Polícia zatýkala ako na bežiacom páse.

Čo sa dnes deje na autosalónoch? Odhliadnuc od straty popularity a klesajúceho počtu vystavovateľov sa z prestížnych prehliadok automobilových noviniek stávajú terče ekologických aktivistov. V živej pamäti sú ešte protesty na septembrovej motoršou vo Frankfurte nad Mohanom, kde „zelení“ obsadili expozíciu Volkswagenu a dokonca blokovali príjazdové cesty do hesenskej metropoly. Zdá sa však, že to bol len začiatok nového koloritu, ktorý bude sprevádzať v budúcnosti aj ďalšie automobilové výstavy. Dôkaz? Najnovšie udalosti v Bruseli, kde sa konal od 10. do 19 januára pravidelný autosalón.

Ani túto príležitosť si nedali ujsť odporcovia spaľovacích motorov a individuálnej mobility. Cez víkend sa do výstavných priestorov dostalo niekoľko desiatok aktivistov organizácie Extinction Rebellion, ktorí sa čiastočne vyzliekli a potreli farbou pripomínajúcou ropu. Ďalší sa reťazami pripútali k vozidlám, dokonca aj k elektrickým Teslám, polievali autá červenou farbou pripomínajúcou krv alebo nosili na tvárach masky v tvare loga petrolejárskeho gigantu Shell. Organizátori reagovali dočasným uzavretím vchodu, kým si polícia neporadila s protestujúcimi. Aj pri bráne sa nachádzalo niekoľko aktivistov, ktorí ležali na zemi a sťažovali prístup na výstavu.

Zásah polície znamenal 185 zadržaných ľudí. Protesty sa pritom konali len pár dní po tom, čo Európska komisia predstavila projekt financovania projektu Green Deal, ktorý má za cieľ urobiť Európu do roku 2050 uhlíkovo neutrálnou. A tiež na začiatku roku, keď automobiloví výrobcovia pristupujú k radikálnym opatreniam na zníženie emisií CO2, napríklad aj štartom masovej výroby elektromobilov. Pravdou však je, že drahé nízkoemisné technológie nie sú na strane zákazníkov príliš rozšírené. Vlani sa v Európe už šiestykrát po sebe predalo viac ako 15 miliónov osobných áut. Tie elektrické a plug-in hybridné však tvorili necelé tri percentá.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #aktivisti #ekológia #autosalón Brusel 2020
Články podľa značiek