
Podľa britskej automobilky s indickým majiteľom má prepúšťanie zabezpečiť vyššiu efektívnosť výroby. Jaguar Land Rover (JLR) vo fabrike vyrába modely Range Rover Evoque a Land Rover Discovery Sport. V slovenskej továrni neďaleko Nitry automobilka vyrába modely Land Rover Discovery. V minulom roku nitriansky závod získal výrobu nového modelu Land Rover Defender.
V britskom Halewoode pracuje 4 500 ľudí. O prácu príde takmer 500 z nich. Trojzmenná prevádzka sa od apríla tohto roku zmení na dvojzmennú. JLR v minulom roku čelil zníženiu dopytu. Predaj v roku 2019 klesol o 6 percent. Dôvodom je spomalenie čínskeho trhu, ktoré ovplyvnilo predaje viacerých európskych výrobcov.
Za poklesom predajov čiastočne stojí aj klesajúci záujem o naftové motory v Európe. Tie sa stali „verejným nepriateľom“ po tom, ako sa v roku 2015 prevalil škandál automobilky VW. Nemecký koncern používal vo svojich motoroch ilegálny softvér, ktorý upravoval správanie sa pohonnej jednotky počas emisných testov.
Naftové agregáty majú v portfóliu značiek Jaguar a Land Rover silné postavenie. Pohonné jednotky spaľujúce naftu sú vhodným pohonom pre automobily kategórie SUV. Najpredávanejším modelom automobilky JLR je práve model Discovery Sport. V minulom roku však jeho predaje klesli o 13 percent na 83 574 kusov. Naopak, Range Rover Evoque zvýšil svoj predaj o 10 percent na 81 688 kusov. Oba modely automobilka vyrába aj vo svojej čínskej továrni.

Navyše nejde o prvé prepúšťanie, ktorému JLR čelí v posledných rokoch. V roku 2018 automobilka oznámila, že kvôli brexitu zredukuje výrobu vo svojich dvoch britských továrňach pri mestách Solihull a Castle Bromwich. Nitriansky závod, do ktorého výstavby automobilka JLR investovala 1,4 miliardy eur, spustil výrobu v októbri 2018.
Prepúšťanie už v Európe v uplynulých mesiacoch ohlásili automobilky Mercedes, Audi, Opel a rovnako aj výrobca pneumatík Continental. Mercedes plánuje prepustiť 1 100 zamestnancov. Nemecká automobilka chce ušetriť miliardu dolárov.
Nemecký Continental, ktorý vlastní aj slovenského výrobcu pneumatík Matador, chce do roku 2030 zrušiť 20-tisíc pracovných miest. Audi do roku 2025 zruší 10 percent všetkých pracovných miest, čo znamená, že o prácu príde 9 500 ľudí. Vedenie spoločnosti Opel sa začiatkom tohto roka s odbormi dohodlo, že do roku 2029 prepustí 4 100 zamestnancov. To predstavuje 14 percent z celkového počtu 30-tisíc zamestnancov. Prvých 2 100 ľudí Opel prepustí v nasledujúcich piatich rokoch. Priamo v nemeckých fabrikách by o miesto mal prísť každý štvrtý zamestnanec.
Automobilky v celej Európe čelia viacerým hrozbám. Po minulom roku niekoľkí výrobcovia hlásia zníženie predajov kvôli spomaleniu čínskeho trhu. Práve Čína prispela v posledných rokoch k výraznému zvýšeniu predajov. Mnohé automobilky predstavili pre čínsky trh špeciálne modely, ktoré v Európe nie sú dostupné.
Znižovanie predajov prichádza v období, kedy sú automobilky nútené investovať do technológií na znižovanie emisií, rovnako ako do vývoja elektrických a hybridných automobilov. Výrobcovia, ktorí majú svoje fabriky aj na území veľkej Británie navyše čelia Brexitu, ktorý bude mať vplyv na ich konkurencieschopnosť.